اخبار تکنولوژی

نرم‌افزار WordPad از ویندوز حذف می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق اعلام رسمی مایکروسافت، توسعه نرم‌افزار WordPad پس از 28 سال متوقف شده و قرار است این برنامه که از زمان ویندوز 95 بخشی از سیستم‌عامل ویندوز بوده، در یکی از به‌روزرسانی‌های آینده ویندوز از سیستم‌عامل حذف شود.

مایکروسافت اعلام کرده WordPad دیگر به‌روزرسانی نخواهد شد و برای کار با اسناد متنی حرفه‌ای استفاده از Word و برای اسناد متنی ساده استفاده از Notepad را پیشنهاد می‌کند.

علی‌رغم حذف WordPad از ویندوز، کاربران گزینه‌های جایگزین زیادی دارند، از جمله نسخه‌های رایگان Microsoft Word مانند LibreOffice و دیگر موارد مشابه. WordPad تنها برنامه‌ای نیست که قرار است از ویندوز حذف شود. مایکروسافت اخیرا دستیار صوتی Cortana و نرم‌افزار MSDT را نیز کنار گذاشته و پروتکل‌های قدیمی TLS نیز از ویندوز ۱۱ حذف می‌شوند. به نظر می‌رسد مایکروسافت در تلاش است تا ویندوز را متمرکزتر کند و برنامه‌ها و قابلیت‌های کم‌استفاده یا منسوخ را حذف نماید.

پیش‌تر مایکروسافت قصد داشت نرم‌افزار Paint را نیز حذف کند اما با اعتراض گسترده کاربران مواجه شد و سرانجام آن را در فروشگاه مایکروسافت نگه داشت. اکنون با توجه به سابقه 28 ساله WordPad، اگر کاربران به حذف آن اعتراض کنند، احتمال دارد مایکروسافت مانند Paint عقب‌نشینی کرده و آن را حفظ نماید. البته همچنان گزینه‌های جایگزین زیادی برای کاربران وجود دارد.

باید منتظر ماند و دید آیا فشار کاربران می‌تواند مایکروسافت را مجاب کند WordPad را در ویندوز نگه دارد یا خیر.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید