اخبار بازی

شایعه: کمپانی Embracer Group به فروش استودیو Gearbox فکر می‌کند

نویسنده : دانیال نوروزی۲۵ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کمپانی امبریسر گروپ، استودیو توسعه دهنده بازی Borderlands را در سال 2021 در معامله ای به ارزش 1.4 میلیارد دلار خریداری کرد و حالا فکر فروش آن را در سر می‌پروراند.

امبریسر گروپ، قرارداد خرید گیرباکس اینترتینمنت (Gearbox Entertainment)، توسعه‌دهنده سری بازی‌های Borderlands را در سال 2021 تکمیل کرد. حالا اینطور به نظر می‌رسد شرکت سوئدی، قصد دارد تغییراتی را در زیرساخت‌های خود اعمال کند. در گزارشی که رویترز منتشر کرده است، ادعا شد که امبریسر گروپ در حال بررسی چندین گزینه برای تغییر آینده گیرباکس است؛ یکی از گزینه‌ها، به فروش کامل استودیو مربوط می‌شود.

طبق گفته سه منبع ناشناس و آشنا با فرآیند خرید و فروش شرکت‌ها، امبریسر با شرکت بانکداری و سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس و Aream & Co همکاری می‌کند تا گیرباکس را به فروش برساند. این منبع ادعا می‌کند که از اکثر این خریداران به عنوان بنگاه‌های “بین المللی” یاد می‌شود. طبق گزارشات، مواد بازاریابی برای گیرباکس از قبل در اختیار خریداران بالقوه قرار گرفته است، اگرچه همان گزارش بیان می‌کند که هنوز فروش استودیو فطعی نیست و ممکن است در نهایت اتفاق نیفتد.

ظاهرا این تصمیم در اوایل سال جاری گرفته شد؛ زمانی که امبریسر در تکمیل یک معامله نامشخص به ارزش 2 میلیارد دلار، شکست خورد و به دنبال آن، این کمپانی بزرگ متحمل ضررهای قابل توجهی شد. در ماه ژوئن، این شرکت اعلام کرد که در حال اجرای یک برنامه بازسازی است که شامل تعطیلی استودیوها و لغو پروژه‌های در حال توسعه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید