اخبار سینما

احتمال پیوستن صنعت بازی‌های ویدیویی به اعتصابات سراسری

احتمال پیوستن صنعت بازی‌های ویدیویی به اعتصابات سراسری
نویسنده : تحریریه۲۶ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بر اساس خبرگزاری ددلاین، رئیس اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA)، فران درشر، با گفتن اینکه «اکنون زمان نشان دادن همبستگی ماست»، از اعضای خود خواسته است تا برای اعتصاب علیه صنعت بازی‌های ویدیویی رای دهند. این اتحادیه که از 14 جولای در اعتصاب علیه صنایع فیلم و تلویزیون است، می‌تواند از هر زمانی پس از 25 سپتامبر، زمانی که رای گیری برای مجوز اعتصاب به پایان می‌رسد، علیه شرکت‌های بازی سازی دست به اعتصاب بزند. تنها اعتصاب قبلی این اتحادیه علیه شرکت های بازی سازی در سال های 2016-2017 به مدت 183 روز به طول انجامید.

در یک ویدیوی جدید، درشر خاطرنشان می‌کند که رای دادن به مجوز اعتصاب به معنای اعتصاب حتمی نیست. بلکه به هیئت مدیره اجازه می‌دهد تا «در صورت نیاز برای اعتصاب فراخوان دهد».

او در این ویدیو می‌گوید:

تقریبا یک سال از زمانی که SAG-AFTRA مذاکرات برای توافق رسانه تعاملی را با شرکت‌های بازی‌های ویدیویی آغاز کرد، می‌گذرد. با وجود بسیاری از جلسات مذاکره چند روزه، شرکت‌ها از برآورده کردن نیازهای اعضای ما در زمینه‌های حیاتی خودداری می‌کنند.

نکات مشترک در اعتصاب سینما و تلویزیون و صنعت بازی سازی

  • دستمزد: با توجه به تورم‌های موجود، اعتصاب کنندگان خواهان افزایش حقوق مشابه برای هر دو قرارداد است -11 درصد در سال اول و 4 درصد در سال‌های دوم و سوم-
  • هوش مصنوعی: استفاده بدون مقررات از هوش مصنوعی تهدیدی برابر یا حتی بیشتر برای مجریان در صنعت بازی‌های ویدیویی نسبت به فیلم و تلویزیون است.

شرکت های بازی سازی همچنین به موارد زیر اشاره دارند:

آن‌ها خواهان قراردادی عادلانه هستند که منعکس کننده سهم مهم مجریان SAG-AFTRA در صنعتی است که سرگرمی های درجه یک را به میلیاردها بازیکن در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

همچنین آن‌ها در این باره چنین می‌گویند:

ما با حسن نیت در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در اسرع وقت به توافقی متقابل سودمند دست یابیم.

این خبر برای صنعت بازی‌های ویدیویی و طرفداران آن در سراسر جهان قابل توجه است. اعتصاب احتمالی SAG-AFTRA می‌تواند بر تولید و عرضه بازی‌های ویدیویی و همچنین بر نحوه پرداخت و محافظت از مجریان بازی‌های ویدیویی تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید