اخبار سینما

انتقاد تیم برتون از تاثیر هوش مصنوعی در سینما

انتقاد تیم برتون از تاثیر هوش مصنوعی در سینما
نویسنده : تحریریه۲۷ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تیم برتون از اینکه برادران وارنر ساخت فیلم سوپرمن لایو را لغو کرد پشیمان نیست، اما از دیدن نیکولاس کیج به عنوان سوپرمن و بازگشت مایکل کیتون به عنوان بتمن در فیلم «فلش» DC استودیوز ناراحت است.

برتون در مصاحبه اخیر خود با موسسه فیلم بریتانیا گفت:

من از اینکه فیلم سوپرمن لغو شد پشیمان نیستم. اما باید بگویم که وقتی مدت زیادی روی یک پروژه کار می‌کنید و آن اتفاق نمی‌افتد، برای بقیه عمرتان بر شما تاثیر می‌گذارد. زیرا شما به چیزها علاقه‌مند می‌شوید و هر چیز یک سفر ناشناخته است، و آن هنوز آن‌جا نبود. اما این یکی از آن تجربیاتی است که هرگز شما را ترک نمی‌کند.

پس از موفقیت سری فیلم‌های بتمن برای برادران وارنر، «تیم برتون» قرار بود کیج را به عنوان مرد پولادین در فیلم «سوپرمن لایو» در اواخر دهه 1990 کارگردانی کند. با این حال، این فیلم پس از گذراندن تقریبا دو سال در مرحله پیش تولید بایگانی شد.

کیج در فیلم فلش برادران وارنر ظاهر شد که در آن در حالی که مولتی ورس شروع به فروپاشی می‌کند، با یک عنکبوت غول‌پیکر مبارزه می‌کند.

برتون به سوپرمن کیج و بتمن کیتون در فیلم فلش واکنش نشان داد و این حضورهای افتخاری را با روند اخیر بازسازی فیلم‌ها و شخصیت‌ها با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی مقایسه کرد.

برتون توضیح داد:

این موضوع وارد هوش مصنوعی می‌شود، و به همین دلیل است که فکر می‌کنم ادامه کار را با استودیو لغو کرده‌ام. آن‌ها می‌توانند کاری را که شما انجام دادید، بتمن یا هر چیز دیگری را بگیرند و از نظر فرهنگی آن را نامناسب کنند، یا هر اسم دیگری که می‌خواهید روی آن بگذارید. حتی اگر برده دیزنی یا برادران وارنر باشید، آن‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. بنابراین در سال‌های آخر زندگی‌ام، در حال شورش آرام علیه همه این‌ها هستم.

برتون در مصاحبه‌ای با ایندپندنت، از بازسازی‌های هوش مصنوعی شخصیت‌های دیزنی به سبک خاص خود انتقاد کرد و گفت:

نمی‌توانم احساس آن را توصیف کنم. این به من یادآوری کرد که چگونه سایر فرهنگ‌ها می‌گویند: «از من عکس نگیرید زیرا روح شما را می‌گیرد.»

او همچنین ادامه داد:

آنچه انجام می‌دهد این است که چیزی را از شما می‌مکد. چیزی از روح یا روان شما می‌گیرد. این بسیار ناراحت کننده است، مخصوصا اگر به شما مربوط باشد. این مانند یک ربات است که انسانیت و روح شما را می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید