اخبار سینما

تقدیر از «مدس میکلسن» در جشنواره فیلم زوریخ

تقدیر از «مادس میکلسن» در جشنواره فیلم زوریخ
نویسنده : تحریریه۲۷ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش خبرگزاری ددلاین، مدس میکلسن، بازیگر دانمارکی، در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ با دریافت جایزه چشم طلایی زوریخ برای دستاوردهای حرفه‌ای خود، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

میکلسن این جایزه را در تاریخ 6 اکتبر، پیش از نمایش فیلم جدید خود، سرزمین موعود، که در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، دریافت خواهد کرد. در این فیلم، به کارگردانی نیکولای آرسل، میکلسن نقش کاپیتان لودویگ کاهلن فقیر را بازی می‌کند که سعی می‌کند دشت خشن و غیرقابل سکونت یوتلند را در قرن هجدهم بارور کند و از آن در برابر دزدان دفاع کند.

علاوه بر نمایش فیلم سرزمین موعود، میکلسن یک مسترکلاس نیز در زوریخ برگزار خواهد کرد که در آن در مورد فیلم و حرفه خود صحبت خواهد کرد.

کریستین جونگن، مدیر هنری زوریخ، گفت:

مدس میکلسن بازیگر بسیار کاریزماتیکی است که همیشه کاملا خود را در شخصیت‌هایش غرق می‌کند و تماشاگران را با ظاهر و عملکرد فیزیکی خود مجذوب می‌کند. او همزمان قدرت و گاهی آسیب پذیری را از خود ساطع می‌کند و به عنوان یک بازیگر نقش اول، قادر است فیلم ها را از A تا Z حمل کند، همانطور که در آخرین کار خود، سرزمین موعود، انجام می‌دهد. ما بسیار خوشحالیم که برای اولین بار از میکلسن در زوریخ استقبال می‌کنیم.

میکلسن در طول دوران حرفه‌ای خود، به طور گسترده بین اروپا و آمریکای شمالی کار کرده است. او برای فیلم دور دیگری (سال 2020) که بازگشت میکلسن به سینمای دانمارک بود، نامزد دریافت یک جایزه BAFTA و یک جایزه فیلم اروپا شد. این فیلم دومین فیلم بلند او با فیلمساز توماس وینتربرگ، پس از فیلم شکار محصول سال 2013 بود که برای آن جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را دریافت کرد.

اخیرا او در فیلم «ایندیانا جونز و شماره گیری سرنوشت» در کنار هریسون فورد به ایفای نقش پرداخت. سایر اعتبارات او شامل قطب شمال، قطبی، دکتر استرنج و کازینو رویال است. در سال 2011، میکلسن برای مشارکتش در سینمای جهان جایزه فیلم اروپا را دریافت کرد و در هیئت داوران جشنواره کن 2016 ریاست کرد.

جشنواره فیلم زوریخ از 28 سپتامبر تا 8 اکتبر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید