اخبار سینما

فستیوال فیلم لومیر ۲۰۲۳ با حضور کارگردانان مشهور جهان

فستیوال فیلم لومیر ۲۰۲۳ با حضور کارگردانان مشهور جهان
نویسنده : تحریریه۲۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فستیوال فیلم لومیر ۲۰۲۳ با حضور کارگردانان مشهور جهان از جمله آلفونسو کوارون، تری گیلیام، وس اندرسون، الکساندر پین و ویم وندرس از ۱۴ تا ۲۲ اکتبر در لیون فرانسه برگزار می‌شود.

آلفونسو کوارون، برنده چهار جایزه اسکار، فیلم‌هایی از آلن تانر، کارگردان سوئیسی را در این فستیوال معرفی خواهد کرد. تری گیلیام نیز نسخه ترمیم شده فیلم علمی تخیلی خود «دوازده میمون» (۱۹۹۵) را به نمایش خواهد گذاشت.

وس اندرسون نیز یکی از آخرین فیلم های کوتاه خود، «داستان شگفت انگیز هنری شوگر» را که بخشی از چهار اقتباس از آثار رولد دال است، در این فستیوال به نمایش خواهد گذاشت و همچنین یک مسترکلاس برگزار خواهد کرد.

الکساندر پین نیز مسترکلاس برگزار می‌کند و فیلم جدید خود «هولدورها» را که در جشنواره تورنتو مورد استقبال قرار گرفت، به نمایش خواهد گذاشت.

جایزه لومیر، تنها جایزه این فستیوال، که برای دستاوردهای مادام العمر اعطا می‌شود، امسال به ویم وندرس، کارگردان آلمانی، اهدا خواهد شد. وندرس در این فستیوال به سام شپارد، نمایشنامه‌نویس و همکار آمریکایی خود که نویسنده فیلمنامه «پاریس، تگزاس» بود، ادای احترام خواهد کرد و همچنین تعدادی از فیلم‌های مورد علاقه خود را از جمله «Days of Heaven» ترنس مالیک (که فیلمنامه آن را شپارد نوشته است) و «Beau Travail» کلر دنی را به نمایش خواهد گذاشت.

علاوه بر این، فستیوال فیلم لومیر ۲۰۲۳ شامل بیش از ۴۰۰ نمایش فیلم، از جمله نمایش‌های جهانی اولین بار فیلم‌های کلاسیک ترمیم شده و فیلم‌های جدید، و همچنین مسترکلاس‌های متعدد با حضور مهمانان سرشناس است.

در شب پایانی جشنواره، مخاطبان این فرصت را خواهند داشت که به مناسبت صد سالگی دیزنی، در یک ماراتن نادر از سه گانه «جنگ ستارگان» شرکت کنند. همچنین نسخه‌های دیگر فیلم‌های کلاسیک دیزنی، از جمله «کتاب جنگل» و «سیندرلا»، در رویدادهای ویژه کودکان در طول جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید