اخبار تکنولوژی

ساخت تراشه گوگل تنسور G4 برعهده سامسونگ خواهد بود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۰ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ به احتمال زیاد سازنده تراشه Tensor G4 برای گوشی‌های پیکسل ۹ گوگل خواهد بود. علی‌رغم نارضایتی‌ها از عملکرد اخیر سامسونگ، این شرکت هم‌چنان سهم قابل توجهی از بازار تراشه‌های موبایل را در اختیار دارد.

انتظار می‌رود گوگل در سال ۲۰۲۴ از تراشه Tensor G4 برای اکثر محصولات سخت‌افزاری خود استفاده کند. بنابراین ساخت این تراشه توسط سامسونگ می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار را به این شرکت اختصاص دهد.

گفته می‌شود گوگل قرار است سری پیکسل ۸ را با تراشه Tensor G3 مبتنی بر Exynos 2400 سامسونگ روانه‌ی بازار کند. حال باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ تولید تراشه برای پیکسل‌های نسل بعد گوگل را نیز برعهده خواهد گرفت یا خیر و اگر بله، کره‌ای‌ها چه برنامه‌ای قرار است برای آن داشته باشند.

گفته می‌شود این تراشه از یک هسته اصلی Cortex-X4 و هسته‌های A720 و A520 بهره می‌برد. هم‌چنین پردازنده گرافیکی آن Immortalis-G715 خواهد بود.

طبق گزارشات، تراشه Tensor G4 با استفاده از فرایند تولیدی +4LPP سامسونگ ساخته خواهد شد که نسبت به فرایند 4LPP مورد استفاده در G3 پیشرفته‌تر است.

اگرچه هنوز جزئیات کاملی از این تراشه منتشر نشده، اما امیدواریم سامسونگ بتواند با بهبود طراحی، مشکلاتی مانند گرمای بیش از حد و کاهش عمر باتری را در تراشه‌های جدید برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید