اخبار سینما

باز لورمن عضو هیئت داوران جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان شد

باز لورمن عضو هیئت داوران جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان شد
نویسنده : تحریریه۰۴ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

باز لورمن که کارگردان و فیلمنامه‌نویس و بازیگر استرالیایی است، فیلم‌هایی چون «الویس»، «مولن روژ» و «گتسبی بزرگ» را کارگردانی کرده است.

این کارگردان در بیانیه‌ای گفت:

در دوران کودکی، در سینمایی که در نزدیکی شهر کوچک محل زندگی‌مان اداره می‌کردیم، جادو و افسون مناظر تاریخی و طبیعی قدرتمند فیلم «لورنس عربستان» مرا به وجد می‌آورد. از آن زمان، من اشتیاق و علاقه عمیقی به دنیای عرب پیدا کرده‌ام، اما پس از بازدید از عربستان سعودی، واقعا از دیدن استعدادهای فیلمسازی جوان و قابل توجهی که در سراسر منطقه در حال ظهور هستند، الهام گرفتم و اینکه چگونه آن‌ها اکنون توجه جامعه جهانی فیلم را به خود جلب کرده‌اند.

وی افزود:

افتخار می‌کنم که ریاست هیئت داوران RSIFF امسال را بر عهده دارم، در کنار چهره‌های برجسته و نوظهور در صنعت فیلم، و بخشی از تحول تغییری باشم که از طریق سینما در سراسر جهان عرب، آسیا و آفریقا در حال وقوع است.

او همچنین گفت:

از روزهای اولیه کارم، قدرت داستان‌گویی و جشنواره‌ها را برای باز کردن درها و ایجاد پل بین هنرمندان و فرهنگ‌های مختلف تجربه کرده‌ام. من مشتاقانه منتظر تجلیل از استعدادهای نوظهور و همچنین فیلمسازان تثبیت شده و باورنکردنی منطقه در جشنواره جده هستم که به خاطر ارائه یک پیشنهاد سینمایی پر جنب و جوش، متنوع و متمایز شناخته شده است.

جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان اعلام کرد که بخش مسابقه اصلی ۱۷ فیلم در رقابت برای جوایز یسر هستند که «برترین دستاوردها از طیف متنوعی از فیلمسازان از جهان عرب، آسیا و آفریقا را به نمایش می‌گذارند.»

محمد الترکی، مدیرعامل جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان، گفت:

ما در حال کار برای برگزاری سومین دوره جشنواره خود هستیم و از اینکه کارگردان افسانه‌ای و برنده جایزه باز لورمن را به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره استقبال می‌کنیم، خوشحالیم. باز پیشگام فرهنگ عامه با تطبیق‌پذیری باورنکردنی در زمینه‌های خلاقانه است، و افتخار بزرگی است که او ریاست هیئت داوران سومین دوره جشنواره ما را بر عهده دارد. ما مشتاقانه منتظر اعلام فیلم‌ها و تجلیل از فیلمسازی برجسته‌ای هستیم که در سراسر جهان عرب، آسیا و آفریقا در حال وقوع است.

این جشنواره از 30 نوامبر تا 9 دسامبر در شهر جده برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید