اخبار تکنولوژی

متا از عینک جدید خود با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

متا (Meta) نسل جدیدی از عینک هوشمند خود را با نام Ray-Ban Meta معرفی کرد. این عینک ظاهری شیک‌تر از نسل قبلی خود به نام Stories دارد.

عینک Ray-Ban Meta دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله توانایی ضبط ویدیو و ترجمه همزمان است. کاربر می‌تواند بدون استفاده از دست‌ها، صرفا با نگاه کردن و صحبت کردن، با هوش مصنوعی عینک تعامل داشته باشد.

عینک می‌تواند بفهمد کاربر به چه چیزی نگاه می‌کند و سپس به سوالات او در مورد آن پاسخ دهد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند از عینک بپرسد این ساختمان چیست یا این علامت به چه معناست. همچنین می‌تواند در مورد نحوه تعمیر یک وسیله خانگی معیوب مانند شیر آب چکه‌کن سوال کند و عینک راهنمایی قدم به قدم ارائه خواهد داد.

عینک هوشمند جدید شرکت متا با نام Ray-Ban Meta نسبت به نسل قبلی خود یعنی Stories، ارتقاهای قابل توجهی در زمینه صدا و تصویر داشته است.

این عینک از اسپیکرهای سفارشی بهره می‌برد که قدرت صدای آن‌ها حدود 50 درصد بلندتر از نسل قبل هستند و صدای بهتری برای موسیقی، تماس‌ها و پادکست‌ها ارائه می‌دهند. بنابر ادعای متا، حتی در محیط‌های پرسروصدا و ترافیک نیز صدا به خوبی شنیده می‌شود.

تعداد میکروفون‌ها نیز از یک عدد در مدل قبلی، به پنج عدد در مدل جدید افزایش یافته‌ است. یکی از این میکروفون‌ها در نزدیکی بینی قرار گرفته و سریع‌ترین ضبط صدا را ممکن می‌سازد.

دوربین این عینک نیز ارتقا یافته و می‌تواند ویدئوهای 1080p تا 60 ثانیه‌ای ضبط کند. امکان پخش زنده در فیسبوک و اینستاگرام نیز وجود دارد. در حالت ضبط ویدئو، یک چراغ روشن می‌شود تا به اطرافیان اطلاع دهد که در حال فیلمبرداری هستند.

به نظر شما عینک جدید متا می‌تواند فروش خوبی را در بازار تجربه کند؟

دیدگاهتان را بنویسید