اخبار تکنولوژی

جمع آوری آیفون‌های 14 و 15 از بازار ایران آغاز شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به نقل از تسنیم، اخیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه‌ای به دبیر کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران ابلاغ کرده است. بر اساس این بخشنامه، با توجه به عدم واردات قانونی مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۵، باید با عرضه این دو مدل از آیفون در تمامی رویه‌های تجاری، مسافری و پستی برخورد شود.

به گفته یاسر سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی مقابله قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بسیاری از سریال‌های گوشی آیفون ۱۴ واردشده ثبت گمرکی نشده‌اند و از نظر قانونی قاچاق محسوب می‌شوند. وی در مورد آیفون ۱۵ نیز تصریح کرد که هیچ ثبت سفارشی برای آن صورت نگرفته و حتی ورود آن به صورت مسافری نیز ممنوع است.

سوادکوهی تاکید کرد: اگر در محل‌های عرضه گوشی‌های تلفن همراه مشاهده شود که این مدل‌های قاچاق آیفون در حال توزیع هستند، دستور برخورد و جمع‌آوری آن‌ها صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یاسر سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی مقابله قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: علاوه بر آیفون ۱۴ و ۱۵، دانگل‌های آی‌کاس که آنتن‌دهی گوشی‌های ثبت‌نشده را فعال می‌کنند نیز قاچاق محسوب شده و از سطح عرضه جمع‌آوری خواهند شد. هم‌چنین گوشی‌های آیفون ۱۴ مسافری که کد آنها در گمرک ثبت نشده باشد نیز جمع‌آوری می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد که تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط دستور برخورد با گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده‌اند. هم‌چنین تمامی عرضه‌کنندگان این کالاهای قاچاق توسط قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا شناسایی شده‌اند و به‌صورت مکتوب به اصناف اعلام شده تا از عرضه و فروش گوشی‌های قاچاق جلوگیری کنند.

گفتنی است، در بهمن ماه ۱۴۰۱ بخشنامه‌ای از سوی گمرک ایران مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن به دلیل ارزبری زیاد صادر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید