اخبار سینما

داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند!

داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند!
نویسنده : تحریریه۲۳ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

داریوش مهرجویی کارگردان ایرانی و همسرش وحیده محمدی‌فر شب گذشته، شنبه 22 مهر، در شهرک زیبا دشت فردیس کرج، در ویلایشان یه قتل رسیدند.

پس از قتل فجیع داریوش مهرجویی، کارگردان و نویسنده نامدار سینمای ایران و همسرش در منزل‌شان، رئیس پلیس ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ، از دستگیری عاملان آن در آینده نزدیک خبر داد.

سردار منتظرالمهدی گفت کارآگاهان پلیس بلافاصله در صحنه حاضر شده و سناریوهای محتمل را بررسی می‌کنند تا هرچه سریع‌تر متهمان شناسایی و دستگیر شوند.

پلیس اعلام کرد که این حادثه دلخراش که ظاهرا با سلاح سرد انجام شده، شنبه شب از سوی دختر آقای مهرجویی به اطلاع پلیس رسیده است.

همچنین رئیس کل دادگستری البرز دستور همکاری همه جانبه با پلیس و شناسایی سریع متهمان را صادر کرده است.

لازم به ذکر است که چندی پیش وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی در صفحه اینستاگرام خود پستی با مفهوم تهدید خود و همسرش توسط اتباع خارجی منتشر کرد که به شرح زیر است:

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی متولد ۱۷ آذر ۱۳۱۸، از چهره‌های شاخص موج نوی سینمای ایران بود که آثاری چون گاو، اجاره‌نشین‌ها، هامون، سارا، پری، لیلا، درخت گلابی، مهمان مامان و سنتوری را خلق کرد و جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده بود.

این کارگردان در سال 1393 جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه را از سفیر فرانسه دریافت کرد. آخرین ساخته وی «لامینور» نام دارد که سال 1398 اکران شد و داریوش مهرجویی نویسندگی آن را به همراه همسرش وحیده محمدی‌فر انجام داد.

جوایز:

  • جایزه صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم سن‌سباستین
  • جایزهٔ بخش نگاه نو از جشنوارهٔ فیلم برلین
  • جایزهٔ فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز
  • جایزهٔ هوگو نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو

دیدگاهتان را بنویسید