اخبار تکنولوژی

فروش 1.6 میلیون دستگاه میت 60 پرو توسط هواوی؛ طوفان چینی‌ها!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۰ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت هواوی با ورود موفقیت‌آمیز گوشی‌های سری میت 60 با سیستم‌عامل HarmonyOS، توانسته رشد فروش خود را در بازار چین حفظ کند.

براساس گزارش رویترز، فروش گوشی میت 60 پرو طی 6 هفته به 1.6 میلیون دستگاه رسیده است. همزمان هواوی در دو هفته عرضه آیفون 15 در چین، 400 هزار گوشی فروخته است. این در حالی است که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند دچار افت شدید فروش شده‌اند. اما هواوی با معرفی سری میت 60 توانسته مقابل روند کاهشی بازار مقاومت کند.

چین بزرگ‌ترین بازار فروش آیفون محسوب می‌شود و بازگشت قدرتمند هواوی می‌تواند در آینده فروش اپل در این کشور را به خطر بی‌ندازد.

طبق آمارها، فروش آیفون 15 در چین با افت چشمگیری نسبت به آیفون 14 مواجه شده است. دلایل اصلی این افت فروش، محبوبیت بالای سری گوشی میت 60 هواوی با سیستم‌عامل HarmonyOS و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان چینی عنوان می‌شود.

هواوی در اواخر آگوست گوشی میت 60 پرو را با پردازنده داخلی Kirin 9000S روانه بازار کرد که نشان از پیشرفت قابل توجه این شرکت در عرصه تولید چیپست بومی دارد. اگر SMIC توان تولید انبوه این پردازنده‌ها را داشته باشد، وضعیت فروش آیفون در چین می‌تواند دشوارتر از حالا شود.

دیدگاهتان را بنویسید