اخبار تکنولوژی

میزان شارژدهی و سرعت شارژ Pixel 8 Pro مشخص شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کمتر از یک ماه از معرفی گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل یعنی سری پیکسل ۸ می‌گذرد. انتظار می‌رود این گوشی‌ها در بخش باتری نیز نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته باشند.

پیکسل ۸ پرو مجهز به باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است که تنها ۱ درصد نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده است. این افزایش ناچیز حجم باتری نشان می‌دهد گوگل تمرکز چندانی روی افزایش ظرفیت باتری نداشته است.

اما انتظار می‌رود تراشه به‌روز شده و سیستم‌عامل اندروید ۱۴، به بهبود عمر باتری کمک کنند. بااین‌حال باید دید آیا پیکسل ۸ پرو می‌تواند در بخش باتری با رقبای قدرتمندی مانند آیفون ۱۴ پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا رقابت کند یا خیر.

امتیاز کلی ماندگاری باتری پیکسل ۸ پرو در آزمون‌های انجام شده به ۹۰ رسیده است که نشان‌دهنده بهبود نسبت به امتیاز ۸۳ دستگاه پیکسل ۷ پرو است. البته همچنان فاصله زیادی با امتیاز ۱۲۶ گلکسی S23 اولترا دارد.

در بخش مصرف باتری حین وب‌گردی و تماشای ویدیو، پیکسل ۸ پرو نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری داشته است که خبر خوبی است.

اما در بخش سرعت شارژ، عملکرد چندان خوبی ندارد. با شارژر سیمی ۳۰ وات گوگل، در ۳۰ دقیقه تنها ۵۳ درصد شارژ می‌گیرد. شارژ کامل باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد هم ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه طول می‌کشد که نسبت به رقبا کند است. پیشنهاد می‌شود گوگل برای بهبود سرعت شارژ گوشی‌های آینده خود تلاش بیشتری انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید