اخبار سینما

دارن آرنوفسکی فیلم زندگینامه «ایلان ماسک» را می‌سازد

دارن آرنوفسکی فیلم زندگینامه «ایلان ماسک» را می‌سازد
نویسنده : تحریریه۲۰ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

استودیو A24 در مرحله پیش تولید یک فیلم زندگینامه‌ای درباره ایلان ماسک، کارآفرین و مدیرعامل میلیاردر آمریکایی است.

دارن آرنوفسکی، کارگردان مشهور هالیوود، قرار است کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد. فیلمنامه این فیلم براساس کتاب زندگینامه ایلان ماسک نوشته والتر ایساکسون که در سپتامبر گذشته منتشر شد، اقتباس خواهد شد. ایساکسون قبلا کتاب زندگینامه استیو جابز را نوشته بود که در سال ۲۰۱۵ به فیلمی به همین نام و با بازی مایکل فاسبندر در نقش مدیرعامل اپل تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری ورایتی، برای خرید حق اقتباس کتاب ایساکسون رقابت شدیدی بین استودیوها و فیلمسازان وجود داشت و در نهایت A24 برنده این رقابت شد.

آرنوفسکی که به تازگی کارگردانی فیلم تحسین شده “نهنگ” (The Whale) با بازی برندان فریزر را بر عهده داشت، به سبک فیلمسازی سورئالیستی و اغلب با عناصر روانشناختی شهرت دارد. از آثار قبلی او می‌توان به Requiem for a Dream ،Black Bwan و Mother اشاره کرد. آرنوفسکی برای کار خود در “قوی سیاه” نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، در حالی که ناتالی پورتمن جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

ایلان ماسک اولین بار در سال ۲۰۰۲ با تاسیس اسپیس‌ایکس، شرکت تولید فضاپیما، به شهرت رسید. او همچنین یکی از اولین سرمایه‌گذاران تسلا بود و در نهایت به مقام ریاست هیئت مدیره، طراح محصول و مدیرعامل این غول خودروسازی ارتقا یافت. به تازگی، ماسک تصمیم جنجالی برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را گرفت و نام آن را به X تغییر داد.

ماسک در پاسخ به پستی از X News Daily در X، با استقبال از ساخت این فیلم نوشت:

خوشحالم که دارن این کار را انجام می‌دهد. او یکی از بهترین‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید