اخبار سینما

اعتصاب بازیگران هالیوود به پایان رسید + جزئیات قرارداد جدید بازیگران و تهیه کنندگان

اعتصاب بازیگران هالیوود به پایان رسید
نویسنده : تحریریه۲۱ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش مگ تک به نقل از ورایتی، هیات ملی سازمان نمایندگان با تایید 86 درصدی قرارداد جدید خود با استودیوهای معتبر، این موافقت را به تصویب اعضای اتحادیه ارسال کرد.

اعلام تصویب رسمی این قرارداد در یک کنفرانس خبری جمعه بعدازظهر صورت گرفت، که به دلیل تاخیر 80 دقیقه‌ای، در ساعت 3:20 بعدازظهر آغاز شد. در این جلسه که در دفتر اتحادیه برگزار شد، رئیس SAG-AFTRA (اتحادیه صدا و تصویر امریکا)، فران درشر، مدیر اجرایی ملی دانکن کریبتری-آیرلند و اعضای کمیته مذاکره قرارداد حاضر بودند. جزئیات کامل قرارداد در روز دوشنبه به اعضا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کریبتری-آیرلند در ابتدای کنفرانس اعلام کرد:

این پیروزی یک ملت است

درشر نیز درباره قرارداد چنین گفت:

این قرارداد یک توافق پایدار است، یک قرارداد زنده، ما هنوز به اتمام نرسیده‌ایم، تازه شروع کرده‌ایم.

در میان موارد این قرارداد، افزایش 7 درصدی در بیشترین حداقل حقوق نیز جا دارد. همچنین این قرارداد شامل بیش از 1 میلیارد دلار درآمد و تامین مزایا در سه سال و یک بونوس باقیمانده 40 میلیون دلار است.

اتحادیه تلاش کرد که کل مبلغ 40 میلیون دلار به یک صندوق برون‌سپاری شود که به تعداد گسترده‌ای از هنرپیشه‌ها توزیع شود. اما استودیوها فقط اجازه دادند که 25 درصد یعنی تقریبا 10 میلیون دلار به این صندوق برون‌سپاری شود و مابقی به بازیگران سری‌های استریمینگی که به یک معیار موفقیت برسند، بپردازد.

گفته شد که توافق بر سر این صندوق یکی از آخرین مواردی بود که به اتمام مذاکرات کمک کرد.

همچنین، اتحادیه در کنفرانس خبری محدودیت‌هایی را نیز در برابر استفاده از هوش مصنوعی اعلام کرد ولی اجازه داد که از هوش مصنوعی برای ایجاد رپلیکای دیجیتال استفاده شود البته این در صورت اجازه بازیگران است.

در مورد مذاکرات طولانی، درشر گفت:

برای من،این فرآیند بسیار استرس‌آور بود. ما به رسانه‌ها رفتیم و گفتیم، “آن‌ها چه کاری می‌کنند؟ منتظر چه چیزی هستند؟ آیا سعی می‌کنند ما را به بیرون بیاورند؟” پس فکر می‌کنم که آن‌ها در نهایت متوجه شدند که با یک نوع رهبری جدید در من و دانکن مواجه هستند.

درشر همچنین اهمیت آدرس‌دهی به هوش مصنوعی در مذاکرات را برجسته کرد که یکی از آخرین بندهای توافق در آن بحران شد.

دیدگاهتان را بنویسید