اخبار تکنولوژی

قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های سامسونگ می‌آید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به تازگی شایعه شده است که سامسونگ قصد دارد قابلیت تشخیص تصادف خودرو را به گوشی‌های گلکسی S24، فولد 5 و حتی S23 اولترا اضافه کند.

این ویژگی از ماه‌ها پیش در محصولات رقبایی مانند آیفون و پیکسل وجود داشته است. تشخیص تصادف به کمک حسگرهایی مانند شتاب‌سنج و میکروفون، می‌تواند در صورت بروز تصادف، به طور خودکار با اورژانس تماس بگیرد یا اطلاع بدهد. این قابلیت که بسیار کاربردی است می‌تواند مشکلاتی را در شرایطی که نمی‌توان کمک گرفت، حل کند.

اگرچه گوشی‌های سامسونگ سخت‌افزار مناسبی برای قابلیت تشخیص تصادف دارند اما این شرکت هنوز آن را ارائه نکرده است. اما خبر خوب این است که به تازگی سرنخ‌هایی پیدا شده که نشان می‌دهد سامسونگ ممکن است روی این ویژگی کار کند.

یکی از توسعه‌دهندگان در حال بررسی Tasker روی گلکسی زد فولد ۵ و اس ۲۴ اولترا، حسگری به نام «شناسایی تصادف خودرو» را کشف کرد. این حسگر که از ترکیب داده‌های ژیروسکوپ و شتاب‌سنج به‌دست می‌آید، هدف آن گزارش‌دهی سریع تصادفات است.

علاوه بر این حسگر، توسعه‌دهنده مذکور برنامه‌ای مخفی به نام “MoccaMobile” را در بی‌الد یکی از نسخه‌های سیستم‌عامل سامسونگ کشف کرد که حاوی کدهای مرتبط با فعال و غیرفعال کردن حسگر تصادف بود.

این برنامه در سیستم‌عامل گوشی‌های فولد ۵، اس۲۳ اولترا و احتمالا اس۲۴ اولترا وجود دارد.

اگرچه این مطالب حاکی از توسعه این قابلیت است، اما سامسونگ به طور رسمی اعلامی نکرده و احتمالا با به‌روزرسانی‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید