اخبار بازی

جزئیات جدید از بازی DOOM: The Dark Ages

نویسنده : دانیال نوروزی۲۳ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در طول صحبت‌های آقای Hugo Martin راجع به بازی DOOM: The Dark Ages، جزئیات رسمی و جدیدی از این اثر منتشر شد.

با اعلام آقای Hugo Martin، مدیر نوآوری بازی DOOM: The Dark Ages، مشخص شد که این بازی بیشتر از اینکه دنباله DOOM Eternal باشد، مسیر نسخه‌های اورجینال DOOM را دنبال می‌کند. در مصاحبه‌ای با GamesRadar، آقای Martin در مورد اینکه DOOM: The Dark Ages چقدر با نسخه پیشین تفاوت دارد، صحبت کرد. یکی از فاکتورهای کلیدی درمورد این بازی، دشمنان شما هستند. میدان مبارزه بزرگ‌تر شده است تا بتوانید از حملات آن‌ها جلوگیری کنید.

این بدین معنی است که حملات دشمن با کمی تاخیر به شما می‌رسد. بنابراین، می‌توانید برای حمله و دفاع مجدد آماده شوید. Martin راجع به اینکه چقدر نسخه‌های قدیمی DOOM در طراحی این بازی مفید واقع شده‌اند، گفت: “حرکات شما به صورت افقی انجام می‌شود تا بتوانید در برابر شلیک‌های دشمن جابجا شوید. این مورد در بازی‌های اورجینال DOOM از اهمیت زیادی برخوردار بود.” در ادامه، Martin راجع به تفاوت این بازی با DOOM Eternal سخن گفت.

او تفاوت میان این دو اثر را به یک جت جنگی و تانک شباهت داد. “اگر در DOOM Eternal حس یک جت جنگی F22 را داشتید، می‌خواهیم این بار و در این بازی حس یک تانک آبرامز را داشته باشید. این بدین معنی است که شما قدرت زیاد و سرعت کمتری خواهید داشت. فکر می‌کنم برای کسانی که سری ریبوت شده DOOM را تجربه کردند،  مبارزات این بازی حس تازه‌ای دارد. با این حال، برای طرفداران کلاسیک، این بازی دقیقا همان چیزی است که انتظار دارند.”

 Martin راجع به آهسته‌تر شدن سرعت کاراکتر در DOOM: The Dark Ages صحبت کرد. او گفت با اینکه شما سنگین‌تر شده‌اید، اما قدرت بیشتری دارید.” تیم سازنده می‌خواهد تا مبارزات و حرکات شما روی زمین جریان داشته باشد. ” در این بازی شما سنگین‌تر و قوی‌تر هستید. باید از بین دشمنان و شلیک‌های هر یک گذر کنید، درست مثل بازی‌های اورجینال سری. مثل این می‌ماند که برای شلیک با شاتگان، بخواهید پازلی را در یک محیط سه‌بعدی و پر از جنگ و خونریزی حل کنید.”

در بازی DOOM: The Dark Ages شاهد جنگیدن با تعداد زیادی از شیاطین خواهیم بود. به لطف میدان‌های بسیار بزرگ مبارزه، می‌توانید دشمنان بیشتری را سلاخی کنید. ” تعداد دشمنان در این بازی چندین برابر گذشته است. در یکی از لحظات تریلر، می‌بینیم که Slayer در حال شلیک با اسلحه و تکه تکه کردن هر یک از دشمنان است. اینکه می‌توانیم چنین چیزی را در بازی به تصویر بکشیم باورنکردنی است. بی‌صبرانه منتظریم تا نتیجه نهایی را با طرفداران به اشتراک بگذاریم.”

“تکنولوژی جدیدی که در اختیار ما قرار گرفته است، به ما اجازه می‌دهد تا بزرگ‌ترین فضاها را با بهترین هوش مصنوعی ترکیب کنیم. حتی سلاح‌ها نیز حس به مراتب بهتری می‌دهند. علت افزایش تعداد دشمنان شما نیز این است که تیم ما در id Software با مدیریت و بهینه‌سازی هوش مصنوعی، به سطح غیر قابل توصیفی دست یافته است.” Martin می‌گوید که فکر نمی‌کند در قرار دادن چند صد دشمن در میدان‌های مبارزه محدودیتی وجود داشته باشد.

در نهایت، Martin راجع به سلاح‌های DOOM: The Dark Ages و تغییرات آن‌ها صحبت کرد. به گفته او، اسلحه‌ها در این بازی بزرگ‌تر شده‌اند و حس قدرت بیشتری نسبت به DOOM (2016) و DOOM Eternal دارند. اسلحه جدید شما که Shield Saw نام دارد و در تریلر بازی هم دیدید، نقش پررنگی در بازی جدید DOOM ایفا خواهید کرد. “این سپر همیشه در بازی همراه شما خواهد بود. اساسا مشغول حمل دو اسلحه هستید و به کشتن می‌پردازید.”

“من می‌خواهم گیمرها حس Aragorn یا Leonidas را داشته باشند. شما قهرمان یک نبرد بزرگ در عنوانی FPS هستید، در یک بازی DOOM که چیزی کم ندارند. در ابتدا این یک چالش بزرگ به نظر می‌رسید، اما می‌توانم بگویم موفق به انجام آن شدیم. با سپر می‌توانید هر کاری انجام دهید. می‌توان مانع حرکات دشمن شد یا شلیک اسلحه را با این سپر ترکیب کرد. با سپر در دست چپ، نقاط ضعف دشمن را پیدا می‌کنید و با اسلحه در دست راست، به آن نقاط حمله می‌کنید.”

بازی DOOM: The Dark Ages در ابتدای این هفته و در شوکیس ایکس باکس معرفی شد. این بازی در سال 2025 برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن 5 و PC عرضه خواهد شد. همچنین گیمرها با سرویس Xbox Game Pass می‌توانند این اثر را از روز اول عرضه تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید