اخبار تکنولوژی

ریلمی GT 6 با پردازنده اسنپدراگون 8s Gen 3 و درخشان‌ترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند عرضه شد

ریلمی GT 6
نویسنده : دانیال نوروزی۰۱ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

وقتی صحبت از گوشی‌های اندرویدی مقرون‌به‌صرفه در اروپا و سایر نقاط جهان می‌شود، معمولا نام «ریلمی» به میان می‌آید. در پایان ماه مه، این شرکت ریلمی GT 6T را عرضه کرد؛ اولین تلفنی که با تراشۀ اسنپدراگون 7 پلاس Gen 3 وارد فروشگاه‌های هند شد. جالب اینجاست که این شرکت این گوشی را قبل از رونمایی کامل از GT 6 که مدل پایۀ آن است، عرضه کرد. اگرچه امروز این شرکت بالاخره از پرچم‌دار جدید خود، ریلمی GT 6 رونمایی کرد!

همان‌طور که انتظار می‌رود، GT 6 بسیار شبیه GT 6T است، درست مثل دو گزینۀ رنگی Fluid Silver و Razor Green. همچنین، قاب پشتی آینه‌ای دو رنگ نیز به آن منتقل شده است، به طوری که بیشتر قسمت‌های گوشی ظاهری مات دارند، اما ناحیۀ اطراف ماژول دوربین عقب، ظاهر براقی را که از یک آینه انتظار دارید، حفظ کرده است. اگرچه این ظاهر، جالب به نظر می‌رسد، اما کاربردی نیز هست: با استفاده از قاب پشتی آینه‌ای، می‌توانید به راحتی با استفاده از لنز دوربین عقب، یک سلفی بگیرید و نتایج بسیار بهتری نسبت به دوربین جلوی کوچک داشته باشید.

با این حال، یکی از قابل توجه‌ترین جنبه‌های این گوشی، پردازندۀ آن است. در داخل ریلمی GT 6 یک پردازندۀ کوالکام اسنپدراگون 8s Gen 3 قرار دارد که آن را به یکی از اولین گوشی‌های هوشمند تجاری تبدیل می‌کند که با این تراشه عرضه می‌شود (شیائومی 14 Civi یکی دیگر از این گوشی‌هاست). این اساساً نسخۀ کمی ضعیف‌تر از اسنپدراگون 8 Gen 3 اصلی است. از آنجایی که به اندازۀ آن قدرتمند نیست، گران هم نیست و به همین دلیل این گوشی کمی ارزان‌تر از چیزی است که برای ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، انتظار دارید.

ریلمی GT 6 با پردازنده اسنپدراگون 8s Gen 3

در جای دیگر، این گوشی دارای درخشان‌ترین نمایشگر در بین تمام گوشی‌های هوشمند تجاری است که به رقم خیره‌کنندۀ ۶۰۰۰ نیت می‌رسد. البته، شما هرگز این میزان روشنایی را در استفاده روزمره نخواهید دید، چرا که اوج روشنایی معمول آن ۱۶۰۰ نیت بسیار معقول‌تر است. اگرچه، اگر بخواهید، می‌توانید Peak Brightness Test را در Developer Options اندروید روشن کنید و ببینید که گوشی به ۶۰۰۰ نیت خیره‌کننده می‌رسد.

در تکمیل مشخصات گوشی، شارژ سیمی ۱۲۰ واتی، باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از Wi-Fi 6، اندروید ۱۴ پوسته‌بندی شده با realme UI 5.0، تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظۀ UFS 4.0 را مشاهده خواهید کرد. متأسفانه، شارژ بی‌سیم نخواهید داشت.

برای دوربین‌ها، یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارید که در کنار یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی جلو یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی است که در یک بریدگی نمایشگر در مرکز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید