اخبار تکنولوژی

موتورولا بالاخره به‌روزرسانی اندروید ۱۴ را برای گوشی‌های ریزر ۲۰۲۳ ارائه می‌کند

گوشی‌های ریزر ۲۰۲۳ موتورولا
نویسنده : دانیال نوروزی۱۷ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

موتورولا سابقه کندی در به‌روزرسانی نرم‌افزار برای دستگاه‌های خود دارد. این شرکت در ارائه بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری متناسب با قیمت، فعال بوده است، اما اغلب از اهمیت به‌روزرسانی‌های منظم نرم‌افزار برای اطمینان از قابلیت استفاده و امنیت طولانی‌مدت غافل می‌شود. و این روند در تمام دستگاه‌های آنها، چه مدل‌های اقتصادی و چه پرچم‌دار، صادق است.

برای مثال، گوشی‌های تاشو موتورولا ریزر ۲۰۲۳ با اندروید ۱۳ عرضه شدند و تا همین اواخر روی این نسخه قدیمی‌تر باقی مانده‌اند. خوشبختانه، اکنون گزارش‌هایی وجود دارد که تأیید می‌کند موتورولا شروع به انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۴ برای این گوشی‌ها کرده است.

این به‌روزرسانی که ابتدا در ردیت منتشر شد و بعدا توسط وبلاگ‌های فناوری مانند 9to5Google تأیید شد، اندروید ۱۴ و وصله امنیتی می ۲۰۲۴ را برای مدل‌های قبلی Razr و Razr+ به ارمغان می‌آورد. کاربران Razr+ همچنین چند ویژگی جدید برای صفحه نمایش جلویی مانند قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) دریافت می‌کنند.

با این حال، قبل از اینکه بیش از حد هیجان‌زده شوید، بدانید که به نظر نمی‌رسد این به‌روزرسانی هنوز به همه برسد. به نظر می‌رسد که این یک عرضه تدریجی است، به این معنی که برخی از کاربران ممکن است به‌روزرسانی را در دسترس داشته باشند در حالی که برخی دیگر این به‌روزرسانی را ندارند. این احتمالاً فقط یک بازی انتظار است تا زمانی که به همه دستگاه‌های سازگار برسد.

در حال حاضر، تمرکز به نظر می‌رسد بر روی بازار ایالات متحده باشد. کاربران خارج از ایالات متحده ممکن است مجبور باشند کمی بیشتر صبر کنند. همچنین یک صفحه پشتیبانی در وب‌سایت رسمی موتورولا برای به‌روزرسانی وجود دارد، اما عرضه بین‌المللی هنوز شروع نشده است.

این استراتژی به‌روزرسانی کُند تقریباً نه ماه پس از انتشار اندروید ۱۴ توسط گوگل برای گوشی‌های پیکسل ارائه می‌شود. در حالی که موتورولا باید به خاطر ارائه به‌روزرسانی در نهایت مورد تقدیر قرار گیرد، عرضه کُند و عدم ارتباط واضح، جای تامل دارد.

با تمام این صحبت‌ها در مورد اندروید ۱۴، طبیعی است که در مورد اندروید ۱۵ آینده تعجب کنیم. با انتشار ظاهراً قریب‌الوقوع آن، این سوال باقی می‌ماند: آیا Razr و Razr+ این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد، و اگر چنین است، چه زمانی؟

دیدگاهتان را بنویسید