اخبار تکنولوژی

سامسونگ اولین حافظه‌های SSD حجم بالا (۶۰ ترابایتی) خود را عرضه کرد

اولین حافظه‌های SSD حجم بالا سامسونگ
نویسنده : دانیال نوروزی۱۸ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

سامسونگ، رهبر جهانی در تولید تراشه‌های حافظه و ذخیره‌سازی، اولین SSD با حجم ۶۰ ترابایتی خود را عرضه کرده است. این SSD با ظرفیت بالا برای استفاده سازمانی ساخته شده است و برای مصرف‌کنندگان عمومی نیست. این شرکت همچنین می‌گوید که به لطف کنترلر جدیدش، ساخت SSDهای ۱۲۰ ترابایتی امکان‌پذیر است.

در حالی که سامسونگ یک برند SSD بسیار محبوب است، SSDهای آن قبلا به ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۲ ترابایت محدود می‌شدند. با این حال، این شرکت اکنون نوع ۶۱.۴۴ ترابایتی SSD PM1743 (از طریق Blocks & Files) را عرضه کرده است. این SSD کلاس ۶۰ ترابایتی با Solidigm’s D5-P5336 و SSDهای سازمانی کلاس ۶۰ ترابایتی وسترن دیجیتال رقابت خواهد کرد.

PM1743 از حافظه QLC V-NAND نسل هفتم ۱۷۶ لایه (3D NAND) سامسونگ و یک کنترلر اختصاصی استفاده می‌کند. سرعت خواندن متوالی آن ۷.۲ گیگابایت بر ثانیه است، در حالی که سرعت نوشتن متوالی آن به ۲.۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. این دستگاه دارای ۱,۶۰۰,۰۰۰ خواندن تصادفی و ۱۱۰,۰۰۰ IOPS نوشتن تصادفی است. همچنین این SSD دارای استقامت ۰.۲۶ درایو در روز (DWPD) به مدت پنج سال است.

این SSD جدید برای سرورها در دو فاکتور شکل در دسترس خواهد بود: U.2 و PCIe 4.0 x4. همچنین در E3.S برای رابط PCIe 5.0 x4 برای ماشین‌های با چگالی ذخیره‌سازی بالا در دسترس خواهد بود. قیمت و ارقام مصرف برق آن هنوز فاش نشده است. طبق گزارش‌ها، درایوهای مشابه حدود ۷۰۰۰ دلار قیمت دارند.

سامسونگ رقابت محدودی در بازار خواهد داشت، زیرا رقبای اصلی آن، Kioxia، Micron و SK Hynix، هنوز SSDهای کلاس ۶۰ ترابایتی را عرضه نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید