اخبار تکنولوژی

خداحافظ پیام‌رسان سامسونگ: پیام‌رسان گوگل به عنوان پیش‌فرض جدید گوشی‌های گلکسی

شرکت سامسونگ
نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ مرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بسیاری از گوشی‌های اندروید با پیام‌رسان گوگل به عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض عرضه می‌شوند، اما سامسونگ مدت‌هاست که اصرار دارد به جای آن از برنامه پیام‌رسان خود استفاده کند. این موضوع اکنون در حال تغییر است زیرا شرکت سامسونگ طبق گزارش‌ها اعلام کرده که به یک برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض جدید روی آورده است.

این خبر از طریق برنامه Samsung Members منتشر شد و توسط تحلیلگر مکس وینباخ (h/t: 9to5Google) مشاهده شد که نشان می‌دهد پیام‌رسان گوگل اکنون برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض در گوشی‌های گلکسی خواهد بود.

در یک اسکرین شات از این پست آمده است: “شروع با مدل‌های Flip 6، Fold 6 و مدل‌های جدیدتر، برنامه پیام‌رسان سامسونگ دیگر از قبل نصب نخواهد شد. در عوض، پیام‌رسان گوگل یک تجربه جدید و بهبود یافته برای ابراز احساسات شما فراهم می‌کند و ارتباطات را ایمن و سرگرم‌کننده می‌کند.”

این اطلاعیه همچنین نشان می‌دهد که کاربران همچنان می‌توانند پیام‌رسان سامسونگ را از فروشگاه Galaxy دانلود کنند، اما اضافه می‌کند که “برخی از ویژگی‌ها حذف خواهند شد”. در مورد ویژگی‌های تحت تأثیر این تغییر صحبتی نشده است.

میشال رحمان، کارشناس اندروید و همکار Android Authority، خاطرنشان کرد که پیام‌رسان سامسونگ هنوز برنامه پیش‌فرض در نسخه‌های کانادایی و اروپایی Z Fold 6 و Z Flip 6 است. این نشان می‌دهد که این تغییر فعلاً فقط در دستگاه‌های ایالات متحده اعمال می‌شود.

این خبر چند هفته پس از آن منتشر شد که متوجه شدیم پیام‌رسان گوگل تصاویر شما را که از طریق RCS ارسال می‌شوند به شدت فشرده می‌کند. آزمایش‌های ما نشان داد که یک تصویر 50 مگاپیکسلی و 6 مگابایتی با غیرفعال بودن گزینه Send photos faster به صورت یک عکس 3.1 مگاپیکسلی و 404 کیلوبایتی از طریق RCS ارسال می‌شود. در مقابل، پیام‌رسان سامسونگ قادر به ارسال تصاویر فشرده نشده از طریق RCS است.

خوشبختانه، ما اخیراً شواهدی را کشف کردیم که نشان می‌دهد گوگل در حال کار بر روی قابلیت ارسال تصاویر بسیار بزرگتر از طریق RCS در پیام‌رسان گوگل است. بنابراین به نظر می‌رسد که این مشکل بزرگ در آینده نزدیک برطرف خواهد شد. با این حال، ممکن است برای سامسونگ بهتر بود که قبل از کنار گذاشتن برنامه پیام‌رسانی خود به عنوان گزینه پیش‌فرض، منتظر رفع این مشکل می‌بود.

دیدگاهتان را بنویسید