اخبار تکنولوژی

گوشی‌های 4G تا سال 2025 به شکل مستقیم اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شوند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

استارلینک یک سرویس جدید به نام Direct to Cell راه اندازی کرده است که قرار است امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای گوشی‌های موبایل 4G معمولی فراهم کند.

این سرویس جدید در سال 2024 شروع به کار خواهد کرد و در ابتدا تنها امکان ارسال و دریافت پیامک را فراهم می‌کند. سپس در سال 2025، قابلیت تبادل صدا و دیتای اینترنتی نیز به آن اضافه خواهد شد.

هدف از راه اندازی این سرویس، از بین بردن محدودیت‌های اتصالات زمینی و فراهم کردن دسترسی گسترده و بدون مرز به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای همگان، حتی کاربرانی که تنها دسترسی به گوشی‌های موبایل معمولی 4G دارند.

اسپیس‌ایکس با معرفی سرویس جدید Direct to Cell قصد دارد امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای گوشی‌های موبایل 4G معمولی فراهم کند. این سرویس بدون نیاز به تغییر سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی‌های موبایل، به صرف وجود آسمان دیده‌بان در بالای سر، امکان اتصال به اینترنت ماهواره‌ای را مهیا می‌سازد.

البته سرعت این اتصال حدود ۲ تا ۴ مگابیت بر ثانیه برآورد شده که نسبتا پایین است، اما پوشش آن در اکثر نقاط آمریکای شمالی خواهد بود. جزئیات مهمی مانند هزینه اشتراک و محدودیت‌های احتمالی هنوز مشخص نشده و باید دید آیا با وجود سرعت پایین، این سرویس می‌تواند موفق شود یا خیر. در هر صورت، گام مثبتی در جهت دسترسی همگانی به اینترنت محسوب می‌شود.

باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید