اخبار بازی

بخش بزرگی از برنامه‌های بتسدا توسط FTC لو رفت

نویسنده : دانیال نوروزی۰۱ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بخش عظیمی از برنامه‌های آینده شرکت بتسدا توسط FTC لیک شد. در این لیک نام ریمستر و دنباله‌های مختلف دیده می‌شود.

برنامه کاری بتسدا در آینده شامل ریمستر بازی Fallout 3، بازسازی The Elder Scrolls IV: Oblivion، بازی Dishonored 3 و عنوان Ghostwire: Tokyo 2 می‌شود.

منبع این خبر بسیار معتبر است. شرکت FTC که در طول این مدت ماجراهای زیادی با شرکت مایکروسافت (Microsoft) داشته، اکثر برنامه‌های این شرکت و زیرمجموعه‌های آن را لو داد. این اسناد در جریان یک جلسه مجازی با فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر عامل بخش اکس باکس (Xbox) به دست آمده است. این جلسه توسط FTC و در اواخر سال 2022 برگزار شد. با اینکه در رونوشت این اسناد چیزی وجود ندارد، اما فایل‌های پیوست شده اطلاعات زیادی را در خود جای دادند.

لازم به ذکر است که اکثر این بازی‌ها به برنامه بتسدا در سال 2020 مربوط می‌شوند. این یعنی به احتمال زیاد شاهد تاخیر این بازی‌ها در جریان همه‌گیری ویروس کرونا بودیم. برای مثال، بازی Deathloop برای عرضه در سال مالی 2020 برنامه‌ریزی شده بود، اما در سپتامبر سال 2021 انتشار یافت. بازی‌هایی نظیر Starfield و Hi-Fi Rush (که در اینجا با نام Project: Hibiki شناخته می‌شود) برای انتشار در سال 2021 برنامه‌ریزی شده بودند، اما در سال 2023 عرضه شدند. حتی بازی Ghostwire: Tokyo هم که قرار بوده در سال مالی 2021 عرضه شود، به سال 2022 موکول شد.

با وجود این تعویق‌ها، همچنان ممکن است که این بازی‌ها در تاریخ مشخص شده عرضه شوند. بازسازی TES IV: Oblivion برای انتشار در سال مالی 2022 برنامه‌ریزی شده بود، بنابراین باید انتظار عرضه آن در سال 2024 را داشت. قابل توجه است بازی Indiana Jones که توسط استودیوی MachineGames ساخته می‌شود، برای عرضه در سال مالی 2022 در نظر گرفته شده است. اگر تاخیر دو ساله را روی همه این پروژه‌ها اعمال کنیم، امکان انتشار آن‌ها در سال 2024 وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید