اخبار سینما

هوش مصنوعی شغل بازیگران سینما و تلویزیون را به خطر می‌اندازد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به نقل از اسکای نیوز، هوش مصنوعی می‌تواند به زودی شغل بازیگران معروف سینما و تلویزیون را به خطر بی‌اندازد.

اندی سرکیس بازیگر و کارگردان بریتانیایی از نگرانی‌های خود در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کند و می‌گوید: شما می‌توانید هرکسی را در هرموقعیتی و هرمکانی قرار دهید و کاری کنید که هرآن چیزی که می‌خواهید بگوید و این برای همه‌ی ما خطرناک است. این اتفاق نه تنها برای بازیگران، بلکه برای امنیت، سیاست‌مداران و تمام افراد جامعه این موضوع یک خطر بزرگ است.

سرکیس در ادامه افزود: الگوریتم‌ها ذائقه‌ی ما را کنترل می‌کنند، تمام زندگی ما توسط نیرویی بالاتر هدایت می‌شود، به گونه‌ای که کنترل آن را از دست می‌دهیم و دیگر توان کنترل هیچ بخشی از دنیای واقعی در اختیار ما نیست.

از فیلم‌های پرفروشی مانند ایندیانا جونز که از این فناوری برای جوان‌تر کردن بازیگر نقش اول این فیلم یعنی هریسون فورد استفاده می‌کنند تا فرانچایز Fast که از آن برای بازگرداندن ستاره‌های متوفی مانند پل واکر استفاده می‌کنند، هوش مصنوعی اکنون در همه جای سینما و تلویزیون رخنه کرده است و وجود دارد.

اتحادیه بازیگران بریتانیا براین باور است موضع دولت بریتانیا حمایت از فناوری است و به سرمایه‌های انسانی هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

این اتحادیه بر این باور است که تلاش برای «تبدیل هوش مصنوعی به یک ابرقدرت جهانی» به این معنی است که دولت به نگرانی‌های این اتحادیه توجهی نشان نمی‌دهد. با تبدیل شدن سریع هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیند خلاقیت هنری، سرنوشت بازیگران به سرنوشت ماشین‌ها گره می‌خورد و شغل و تنها منبع درآمد آن‌ها را با خطری جدی مواجه می‌کند.

دکتر استوارت آرمسترانگ متخصص هوش مصنوعی می‌گوید: حرفه‌ی بازیگری توسط هوش مصنوعی تغییر خواهد کرد و عصری تازه آغاز خواهد شد.

در چهار ماه اخیر، پیشرفت هوش مصنوعی سرعت عجیب و غریبی داشته است و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، تمامی مشاغل با خطری جدی مواجه می‌شوند که بازیگری در سینما و تلویزیون، یکی از اولین‌ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید