اخبار سینما

سو استفاده هوش مصنوعی از صدای راوی کتاب‌های «هری پاتر»

سو استفاده هوش مصنوعی از صدای راوی کتاب‌های «هری پاتر»
نویسنده : تحریریه۲۷ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هوش مصنوعی به دلیل استفاده از صدای «استیون فرای» در ساخت مستندی بدون اجازه او، به یکی از مسائل اصلی اعتصابات هالیوود تبدیل شده است.

استیون فرای، نویسنده و بازیگر بریتانیایی، در جشنواره CogX لندن اعلام کرد که یک سیستم هوش مصنوعی با استفاده از صدای او، بدون اجازه او، برای روایت مستندی تاریخی استفاده شده است.

فرای گفت:

این کار بدون اطلاع من انجام شده است. آن‌ها از صدای من در خواندن هفت جلد کتاب هری پاتر استفاده کردند و از آن مجموعه داده، یک هوش مصنوعی از صدای من ایجاد کردند و آن را برای روایت مستند به کار بردند.

فرای که در بریتانیا راوی کتاب‌های هری پاتر بود، گفت:

آنچه شنیدید نتیجه ادغام صداها نیست، بلکه از یک صدای مصنوعی انعطاف پذیر است که در آن کلمات برای مطابقت با معنای هر جمله تغییر یافته‌اند.

فرای به نمایندگانش هشدار داد:

این چیزی نیست. این فقط صداست. دیری نخواهد پایید که ویدیوهای کاملا جعل شده به همان اندازه قانع کننده باشند.

فرای که در فیلم هایی مانند Gosford Park ،V for Vendetta و The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy بازی کرده است، گفت که اعتصابات فعلی تلاشی برای رسیدگی به این مشکل بالقوه برای بازیگران است.

او همچنین گفت:

ما باید به هوش مصنوعی مانند اولین خودرو فکر کنیم: چشمگیر اما کامل نیست.

فرای گفت که فناوری ثابت نیست و دائما در حال حرکت است. وی افزود:

آنچه اکنون داریم آن چیزی نیست که در آینده خواهد بود. وقتی صحبت از مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود، آنچه اکنون داریم با سرعتی سریع‌تر از هر فناوری دیگری که تا به حال دیده‌ایم پیشرفت خواهد کرد. یک چیزی که همه ما می توانیم در مورد آن توافق کنیم این است که این زمان عجیبی برای زنده بودن است.

در حالی که هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای بهبود زندگی ما دارد، مهم است که از خطرات احتمالی آن نیز آگاه باشیم. استفاده از هوش مصنوعی برای جعل صداها و تصاویر می‌تواند منجر به گسترش اطلاعات نادرست و آسیب به شهرت افراد شود. مهم است که قوانین و مقررات مناسبی برای نظارت بر توسعه و استفاده از هوش مصنوعی وضع شود.

دیدگاهتان را بنویسید