اخبار بازی

بازی Alan Wake 2 به فروش 1.3 میلیون نسخه‌ای دست یافت

نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فروش دیجیتالی بازی Alan Wake 2 در دو ماه اول، بیش از سه برابر فروش Control در چهار ماه اول بود، در حالی که فروش کلی آن در همین زمان، 50 درصد بیشتر بود.

بازی Alan Wake 2 در اکتبر سال گذشته و پس از سال‌ها انتظار، عرضه شد و بلافاصله با استقبال گسترده منتقدان مواجه گشت. بسیاری از گیمرها آن را یکی از بهترین بازی‌های سال 2023 می‌دانند. Remedy Entertainment اکنون آمار فروش این عنوان ترسناک در سبک بقا را نیز اعلام کرد و موفقیت تجاری آن، بازتابی از تحسین منتقدان است.

استودیو سازنده اعلام کرد که Alan Wake 2 تا اوایل فوریه امسال، 1.3 میلیون نسخه در سراسر جهان و در تمامی پلتفرم‌ها فروخته است که آن را به سریع‌ترین بازی استودیو رمدی از نظر فروش تبدیل می‌کند. در پایان ماه دسامبر، فروش آن به 1 میلیون واحد رسیده بود، بنابراین واضح است که بازی قرار است تا مدت‌ها بفروشد. در اوایل ماه دسامبر، تحلیلگران تخمین زدند که این بازی تقریبا 850000 نسخه روی کنسول‌ها فروخته است.

استودیو Remedy انتظار دارد این بازی در آینده به فروش خوب خود ادامه دهد. سازنده می‌گوید:

«یک بازی عالی می‌تواند فروش بسیار خوبی را رقم بزند و ما انتظار داریم که Alan Wake 2 نیز چنین باشد».

جالب اینجاست که Remedy گزارش کرد که در دو ماه اول انتشار، Alan Wake 2 تقریبا 50 درصد بیش‌تر از Control در چهار ماه اول خود فروش داشت و فروش دیجیتالی آن نیز بیش از سه برابر Control بود. با این حال، در مورد فروش دیجیتالی، لازم به یادآوری است که برخلاف Control، بازی Alan Wake 2 یک بازی کاملا دیجیتالی به حساب می‌آید و به صورت فیزیکی منتشر نشده است. ترو ویرتالا، مدیرعامل Remedy، اذعان کرد:

«ما از فروش خوب Alan Wake 2 خوشحالیم. بازی قبلا بخش قابل توجهی از هزینه‌های توسعه و بازاریابی را جبران کرده بود. ما به پشتیبانی از بازی برای خدمت به طرفداران و جذب بازیکنان جدید ادامه خواهیم داد و انتظار داریم بازی به فروش خوب خود ادامه دهد».

او ادامه داد:

«انتشار موفقیت‌آمیز Alan Wake 2 باعث آزاد شدن دست ما برای ساخت بازی‌های دیگر شده است. سرعت توسعه‌ عناوینی چون Condor، Control 2 و ریمیک Max Payne 1&2 به لطف کارمندان آزاد شده از تیم توسعه Alan Wake 2، افزایش یافته است. ما انتظار داریم این پروژه‌ها در نیمه اول سال 2024 وارد فاز بعدی توسعه شوند. ما اکنون دو فرنچایز در حال ساخت داریم: Control و Alan Wake که از طریق Remedy Connected Universe به هم متصل شده‌اند. رشد و گسترش این فرنچایزها بخش مهمی از آینده ما خواهد بود».

استودیو Remedy از زمان انتشار Alan Wake 2، به‌روزرسانی‌های متعددی را برای آن منتشر کرده است و ویژگی‌های جدیدی مانند New Game Plus و انتخاب چپتر را به بازی اضافه کرد. علاوه بر این، همانطور که قبلا اعلام شده بود، دو اکسپنشن پولی نیز برای عرضه در سال جاری در نظر گرفته شده است.

بازی Alan Wake 2 برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و PC در دسترس است. Remedy Entertainment همچنین ارقام فروش جدیدی را از Control ارائه کرد که نشان می‌دهد فروش آن، از 4 میلیون واحد عبور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید