اخبار تکنولوژی

اپل از آیفون 15 و 15 پلاس رونمایی کرد؛ داینامیک آیلند به نسخه‌های استاندارد آمد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل بالاخره در رویداد Wonderlust از نسخه‌های استاندارد خانواده آیفون 15 رونمایی کرد.

امسال برخلاف سال گذشته، کوپرتینویی‌ها در نسخه استاندارد تغییرات ویژه‌ای را اعمال کرده‌اند که می‌تواند کاربران را برای خرید آن‌ها ترغیب کند.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به سری آیفون‌های استاندارد رسیده است و حالا آیفون 15 و 15 پلاس نیز می‌توانند از نظر دوربین، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

به مانند نسل قبلی، ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای برای این گوشی‌ها نیز فعال است و هم‌چنین مطابق انتظار، USB-C به گوشی‌های اپل رسیده است و بالاخره با لایتنینگ باید خداحافظی کنیم.

آیفون 15

اپل یک نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED را برای پرچم‌دار استاندارد خود برگزیده است و وظیفه محافظت از نمایشگر آیفون 15 برعهده لایه محافظ سرامیک شیلد است.

اما سورپرایز اصلی اپل در نسخه‌های استاندارد آیفون 15 ورود جزیره پویا (Dynamic Island) به این سری است. اپل سرانجام تصمیم گرفت ناچ را به کلی کنار بگذارد و تمامی گوشی‌های خود را به Dynamic Island مجهز کند.

در بخش چیپست، اپل به مانند سال قبل عمل کرده است و تراشه نسل قبلی خود یعنی A16 Bionic را برای مدل‌های استاندارد خود برگزیده است. مکمل این چیپست، 6 گیگابایت حافظه رم است و با توجه به هماهنگی نرم‌افزار و سخت افزار آیفون‌ها، 6 گیگابایت حافظه رم برای انجام امور سنگین کاملا مناسب است. قیمت پایه آیفون 15 799 دلار آمریکا است.

آیفون 15 پلاس

اپل در نسخه پلاس خانواده 15 خود فقط به افزایش ابعاد نمایشگر و حجم باتری اکتفا کرده است. سال گذشته کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند تا نسخه پلاس که ابعاد بزرگ‌ترین نسبت به نسخه استاندارد دارند را جایگزین سری مینی کند و این تصمیم با انتقادهای زیادی از طرف کاربران مواجه شد.

آیفون 15 پلاس به یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED دارد و به مانند نسخه استاندارد، لایه محافظ سرامیک شیلد در این نسخه نیز نقش محافظ نمایشگر را ایفا می‌کند.

تامین امور پردازشی این گوشی برعهده چیپست A16 Bionic است که به رسم سال قبل اپل، نسخه‌های استاندارد قرار است از این پس با چیپست نسخه‌های پرو سال گذشته پا به بازار بگذارند. قیمت پایه آیفون 15 پلاس 899 است.

خبر در حال به‌روزرسانی است…

دیدگاهتان را بنویسید