اخبار تکنولوژی

اپل از آیفون 15 پرو و پرومکس رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل سرانجام از دو نسخه پرو آیفون‌های 15 رونمایی کرد و پس از اخبار و شایعات مختلف، بالاخره خیال طرفداران خود را راحت کرد.

آیفون‌هایی که در ظاهر تغییر چندانی نداشته‌اند و اپل تغییرات عمده را در باطن این دو مدل اعمال کرده است و سعی کرده از نظر سخت‌افزاری پرچم‌دارهایی را روانه بازار کند که کمتر رقیبی توان رقابت با آن‌ها را داشته باشد.

فریم تیتانیومی اولین مورد مهمی بود که اپل در تیزر رونمایی از این گوشی، از آن استفاده کرد. دکمه‌ی قطع صدا از روی نسخه پرو حذف شده است و جای خود را به دکمه اکشن داده است.

آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو پرچم‌دار سال 2023 کوپرتینویی ویژه‌ی کاربرانی است به گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ علاقه‌ای ندارند و می‌خواهند یک گوشی پرچم‌دار با ابعاد مناسب خریداری کنند.

آیفون 15 پرو یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی دارد و یک Dynamic Island را به عنوان میزبان سنسور تشخیص چهره و دوربین سلفی درون خود می‌بیند. وظیفه مراقبت از نمایشگر آیفون 15 پرو برعهده لایه محافظ سرامیک شیلد است.

تغییر اصلی آیفون‌های 15 پرو در بخش چیپست اتفاق افتاده است. کوپرتینویی‌ها برای آیفون‌های 15 پرو و پرومکس به سراغ چیپست جدید خود یعنی A17 پرو با لیتوگرافی 3 نانومتری رفته‌اند. طبق ادعای کوپرتینویی‌ها، A17 Pro قوی‌ترین چیپست حال حاضر دنیای گوشی‌های هوشمند است که می‌تواند پردازنده‌های کامپیوترهای رومیزی را به چالش بکشد.

قیمت پایه آیفون 15 پرو از 1000 دلار آغاز می‌شود.

آیفون 15 پرومکس

چهارمین گوشی معرفی شده در رویداد Wonderlust، آیفون 15 پرومکس است. پرچم‌دار قدرت‌مند و فوق‌العاده‌ی اپل که با قابلیت‌های بی نظیر خود آمده است تا قواعد بازی اسمارت‌فون‌ها را حداقل برای یک سال به نفع خود تغییر دهد.

پرچم‌دار اپل به یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است و نرخ نوسازی تصویر آن 120 هرتز است. محافظت از نمایشگر آیفون 15 پرومکس برعهده لایه محافظ سرامیک شیلد است. قیمت پایه آیفون 15 پرومکس از 1200 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید