اخبار تکنولوژی

تاریخ رونمایی اپل از آیفون‌های 15 رسما مشخص شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل اعلام کرد رویداد بعدی خود با عنوان Wonderlust را در تاریخ ۱۲ سپتامبر (‌۲۱ شهریور) ساعت ۸:۳۰ شب به وقت ایران برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود در این رویداد که در آمفی‌تئاتر استیو جابز در اپل پارک برگزار می‌شود، از خانواده جدید آیفون ۱۵ رونمایی شود. اگرچه برنامه از پیش ضبط شده است، اما تعدادی از رسانه‌ها به عنوان مهمان حضور خواهند داشت تا پس از رویداد بتوانند با دستگاه‌های جدید کار کنند.

انتظار می‌رود در مراسم ۲۱ شهریور اپل، چهار مدل جدید از آیفون معرفی شود. این خانواده شامل آیفون ۱۵ با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۵ پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۵ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی است. پیش‌بینی می‌شود آیفون‌های 15 نسخه استاندارد از قابلیت جزیره پویا بهره‌مند باشند. همچنین انتظار می‌رود از درگاه USB-C به جای Lightning در این گوشی‌ها استفاده شود.

انتظار می‌رود مدل‌های پرو آیفون ۱۵ یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، ویژگی‌های اختصاصی بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود این مدل‌ها حاشیه کمتری در اطراف نمایشگر داشته باشند و از فریم سبک‌تر تیتانیومی به جای فریم فولادی استفاده کنند. همچنین انتظار می‌رود مدل‌های پرو به تراشه A17 Bionic مجهز شوند که قدرتمندتر از A16 است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود مدل‌های پرو نسبت به مدل‌های معمولی متمایزتر باشند.

علاوه بر آیفون‌های جدید، انتظار می‌رود مدل‌های پرو از لنز دوربین تله‌فوتو با زوم ۵ تا ۶ برابری بهره‌مند شوند. هم‌چنین با توجه به تغییرات اعمال شده، پیش‌بینی می‌شود قیمت مدل‌های پرو افزایش یابد، اما قیمت آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس ثابت بماند.

علاوه‌بر آیفون، انتظار می‌رود ساعت هوشمند اپل واچ سری ۹ و همچنین نسل جدید اپل واچ اولترا نیز معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید