اخبار تکنولوژی

ایسوس از سری 8 ROG Phone رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۹ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایسوس در نمایشگاه CES 2024 از گوشی‌های هوشمند گیمینگ جدید ROG Phone 8 و ROG Phone 8 Pro رونمایی کرد.

این گوشی‌ها از قدرت بالایی برخوردار هستند و از چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3، رم LPDDR5x و حافظه UFS 4.0 بهره می‌برند. نمایشگر ۱۶۵ هرتزی داشته و دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر معرفی شده‌اند. همچنین از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند.

سری جدید نسبت به نسل قبل نازک‌تر و سبک‌تر شده اما ظرفیت باتری کاهش یافته است. با این حال، سخت‌افزار بهینه شده تقریبا عمر باتری مشابهی را ارائه می‌دهد.

پنل جدید حاشیه‌های باریک‌تری دارد اما دوربین سلفی به داخل سوراخ نمایشگر منتقل شده است و اندازه دستگاه جدید با ابعاد ۱۶۳.۸×۷۶.۸ میلی‌متر کوچک‌تر از نسل قبلی با ابعاد ۱۷۳×۷۷ میلی‌متر است. نمایشگر با رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتزی LTPO دارا است که نرخ رفرش آن می‌‎تواند تا 1 هرتز نیز کاهش داشته باشد. حداکثر روشنایی نمایشگر 2500 نیت است که یک عدد فوق‌العاده به شمار می‌آید.

در سری قبل از پورتال AeroActive برای خنک‌کننده هواکش استفاده می‌شد اما در سری جدید از خنک‌کننده رسانایی استفاده شده که کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و گرما را بهتر کنترل می‌کند. تراشه مورد استفاده اسنپدراگون 8 نسل 3 بوده که تا 24 گیگابایت رم LPDDR5X و 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 قابل پیکربندی است. ایسوس از شارژ سلولار 15 وات و HyperCharge 65 واتی برای شارژ سریع‌تر الکتریکی استفاده کرده است.

ایسوس از گوشی‌های گیمینگ ROG Phone 8 رونمایی کرد که دوربین اصلی 50مگاپیکسلی IMX890 دارد. دوربین سلفی نیز 32مگاپیکسلی است. این گوشی از لرزشگیر هیبریدی 6محوره با حالت جدید Super HyperSteady Video برای ویدئو بهره می‌برد.

ایسوس از رنگ‌های سیاه فانتوم و خاکستری شور نسخه استاندارد را عرضه می‌کند و نمایشگر پشتی را برای مدل‌های پرو در نظر گرفته است.

قیمت این گوشی متناسب با مشخصات بین 1100 تا 1500 یورو در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید