اخبار سینما

کارگردانی «Blade Runner 2099» به جاناتان فان تولیکن سپرده شد

نویسنده : تحریریه۰۱ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از کارگردانی و تهیه کنندگی اجرایی دو قسمت ابتدایی سریال «شوگون – Shōgun»، شبکه‌ی FX، جاناتان فان تولیکن برای کارگردانی و تهیه کنندگی دو قسمت اول سریال دیگری با عنوان «Blade Runner 2099 – بلید رانر ۲۰۹۹» که قرار است برای پرایم ویدیو ساخته شود، انتخاب شد.

تولیکن جایگزین جرمی پادسوا شده است که قرار بود دو قسمت اول را کارگردانی کند، اما به دلیل تغییرات در برنامه‌ی زمانی تولید «Blade Runner 2099» که تحت تاثیر اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا قرار گرفت، مجبور به کناره‌گیری شد.

در ابتدا قرار بود فیلمبرداری سریال تابستان گذشته در بلفاست آغاز شود. اما در ماه مه، چند هفته پس از آغاز اعتصاب، مشخص شد که تولید «Blade Runner 2099» به احتمال زیاد تا بهار ۲۰۲۴ به تعویق خواهد افتاد. در آن زمان، Screen نیو ایرلند اعلام کرد که پروژه برای «چندین ماه در بلفاست در حال آماده سازی بوده است.»

در ماه اکتبر گزارش شد که فیلمبرداری «Blade Runner 2099» از بلفاست به پراگ جمهوری چک منتقل می‌شود. این کشور به دلیل جذب سریال‌های جریان علمی-تخیلی بزرگ مانند «بنیاد» اپل تی‌وی پلاس، مورد توجه قرار گرفته است.

فیلمبرداری «Blade Runner 2099» قرار است در ماه آوریل آغاز شود.

گفتنی است که این سریال محصول مشترک Alcon Entertainment و Scott Free Productions است. ریدلی اسکات، کارگردان فیلم اصلی «بلید رانر» محصول ۱۹۸۲، تهیه کنندگی اجرایی «بلید رانر ۲۰۹۹» را بر عهده دارد که دنباله‌ای بر فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» محصول ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. سیلکا لوئیزا نویسنده، تهیه‌کننده اجرایی و سرپرست نویسندگان این سریال لایو-اکشن است. مایکل گرین، نویسنده‌ی «بلید رانر ۲۰۴۹»، در کنار بنیانگذاران Alcon، اندرو کوزوف و برودریک جانسون، رئیس بخش تلویزیونی Alcon، بن رابرتس، دیوید دبلیو. زاکر و کلایتون کروگر از Scott Free، سینتیا یورکین، فرانک جیوسترا و عیسی دیک هکت به عنوان تهیه کننده‌ی اجرایی غیرنویسنده حضور دارند. تام اسپسیالی، که یکی از نویسندگان این نمایش بود، نیز به همراه ریچارد شارکی به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی فعالیت می‌کند.

در سال ۲۰۱۱، Alcon حق ساخت پیش درآمدها و دنباله‌هایی برای فیلم علمی-تخیلی مهیج «بلید رانر» محصول ۱۹۸۲ را به دست آورد. از آن زمان، Alcon علاوه بر تأمین مالی و تولید «بلید رانر ۲۰۴۹»، سریال انیمه‌ای «بلید رانر: لوتوس سیاه» را نیز در سال ۲۰۲۲ در Adult Swim و Crunchyroll به نمایش درآورد.

تولیکن همچنین به تازگی کارگردانی و تهیه کنندگی اجرایی سریال «The Changeling» شبکه‌ی Apple TV+ را بر عهده داشته است. او با WME، Grandview و Independent همکاری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید