اخبار بازی

بابی کوتیک رسما از مقام ریاست کمپانی اکتیویژن بلیزارد برکنار شد!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۰ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بابی کوتیک، ریاست کمپانی اکتیویژن بلیزارد بالاخره از سمت خود برکنار شد تا دوران جدید این کمپانی، زیر نظر مایکروسافت و ایکس‌باکس وارد فاز جدیدی شود.

علاوه بر فشار بیشتر برای ساخت بازی‌ها، تغییرات مختلفی در ایکس‌باکس و اکتیویژن بلیزارد در حال وقوع است. در حالی تنها چند ساعت تا سال 2024 باقی مانده است، کمپانی اکتیویژن رسما خبر داد که بابی کوتیک پست ریاست شرکت را ترک خواهد کرد. این موضوع چرا اهمیت دارد؟ او علیرغم شهرتش، مدیرعامل و شخصیت مهمی برای اکتیویژن بود. حرکت‌های استراتژیک و چشم‌انداز او برای همگام شدن با روند بازی‌های مدرن، به اکتیویژن بلیزارد کمک کرد تا به یکی از ناشران پیشرو در صنعت بازی تبدیل شود.

با نگاهی به واکنش‌های رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد اکثر مردم به رفتن او اهمیتی نمی‌دهند. در واقع، بسیاری از توسعه دهندگان به دلیل ماهیت بحث برانگیز بابی کوتیک، از نتیجه کار کاملا راضی هستند. در گذشته، این مدیرعامل به دلیل فرهنگ سوء رفتار جنسی در شرکتش، بدنام شد و این مسائل حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. یکی از برنامه نویسان سابق Call of Duty اخیرا فاش کرد که او حتی یک کارمند را تهدید به قتل کرده بود.

با این حال، از منظر تجاری، او مدیر عاملی کاملا موفق بود. فرنچایزهای بزرگی مانند Call of Duty در دوران رهبری او جای خود را صنعت محکم کردند و همین امر، نظر مایکروسافت را برای خرید این کمپانی جلب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید