اخبار سینما

کریستوفر نولان، جایزه افتخاری BFI را دریافت می‌کند

کریستوفر نولان، جایزه افتخاری BFI را دریافت می‌کند
نویسنده : تحریریه۱۴ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کریستوفر نولان، کارگردان برنده جایزه اسکار، قرار است جایزه افتخاری BFI را دریافت کند. این جایزه بالاترین افتخاری است که توسط بنیاد فیلم بریتانیا (BFI)، اعطا می‌شود.

این جایزه در تاریخ 14 فوریه 2024 در مراسم شام BFI Chair’s Dinner در لندن به نولان اهدا خواهد شد. در این مراسم، تیم ریچاردز، رئیس BFI، میزبان خواهد بود.

پس از دریافت جایزه، نولان در تاریخ 15 فوریه در یک رویداد گفتگو در BFI Southbank شرکت خواهد کرد. او همچنین مقدمه‌ای ویژه برای فیلم Tenet در BFI IMAX ارائه خواهد داد.

فیلم‌های نولان 11 جایزه اسکار را به خود اختصاص داده‌اند و بیش از 6.1 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند. آخرین فیلم او، اوپنهایمر، که در جولای 2023 منتشر شد، با استقبال گسترده روبرو شد و بیش از 950 میلیون دلار برای یونیورسال پیکچرز در سراسر جهان فروش داشت. این فیلم با فروش 58.7 میلیون پوندی تا به امروز، بزرگترین فیلم نولان در گیشه بریتانیا محسوب می‌شود و از فیلم‌های The Dark Knight و Dunkirk پیشی گرفته است.

نولان در مورد دریافت جایزه گفت:

من از دریافت جایزه BFI از سازمانی که به حفظ تاریخ و آینده سینما اختصاص دارد، بسیار هیجان زده و مفتخر هستم.

از دریافت کنندگان قبلی جایزه افتخاری BFI می توان به اسپایک لی، مارتین اسکورسیزیThelma Schoonmaker ، Satyajit Ray ،Tilda Swinton ،David Lean ،Michael Powell ،Emeric Pressburger ،Steve McQueen ،Akira Kurosawa ،Nicholas Roeg ،Orson Welles ،Ridley Scott ،Ousmane Sembène ،Bernardo Bertolucci و Souleymane Cissé اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید