اخبار تکنولوژی

 راه‌اندازی Chrome OS روی اندروید تنها یک کانسپت آزمایشی بود

نویسنده : دانیال نوروزی۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل اخیرا از پروژه جذابی به نام «Ferrochrome» رونمایی کرده است که پتانسیل اجرای Chromium OS، پایه سیستم عامل Chrome OS را در دستگاه‌های اندرویدی نشان می‌دهد.

در حالی که این خبر باعث ایجاد هیجان و گمانه‌زنی در مورد ادغام احتمالی این دو سیستم عامل شد، گوگل تصریح کرده است که Ferrochrome در درجه اول یک ایده مفهومی برای نشان دادن قابلیت‌های مجازی‌سازی اندروید 15 بود.

همانطور که Android Authority گزارش داد، این پروژه در یک رویداد خصوصی Google برای شرکای اندروید به نمایش درآمد، جایی که این شرکت سیستم عامل Chromium را در یک ماشین مجازی روی یک دستگاه پیکسل 8 اجرا کرد. این موضوع گمانه‌زنی‌ها را در مورد برنامه‌های گوگل برای سیستم‌عامل کروم دامن زد، اما این شرکت از آن زمان تایید کرده است که این تنها یک نمایش فنی بوده است.

در مصاحبه‌ای، سامیر سمات، رئیس اکوسیستم اندروید و دیو برک، معاون مهندسی پلتفرم اندروید، زمینه‌ای را برای پیاده‌سازی فروکروم فراهم کردند. آن‌ها توضیح دادند که این پروژه حاصل تلاش‌های مداوم گوگل برای افزایش امنیت اندروید با انتقال کدهای حساس از TrustZone، یک محصور امن در CPUهای ARM، به ماشین‌های مجازی است. چارچوب مجازی‌سازی به‌روز شده اندروید 15 با پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های گرافیکی و قدرت پردازنده‌های گرافیکی، فرصت مناسبی را برای آزمایش این قابلیت جدید فراهم کرد. برک اظهار داشت:

«ما به یک نسخه نمایشی نیاز داشتیم و چه چیزی واقعا جالب بود؟ اینکه سیستم عامل کروم را در آنجا قرار دهیم، این واقعا خنده دار خواهد بود! آیا واقعا می‌تواند کار کند؟ و کار می‌کند! این آزمایش صرفا جنبه تست داشت».

سمات این حرف‌ها را تکرار و اشاره کرد که Ferrochrome یک چالش واقعا جالب برای تیم آن‌ها است تا مرزهای فناوری جدید مجازی‌سازی را پشت سر بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید