اخبار سینما

رقابت آخرین اثر اسکورسیزی با فیلم کنسرت تیلور سوئیفت

رقابت آخرین اثر اسکورسیزی با فیلم کنسرت تیلور سوئیفت
نویسنده : تحریریه۳۰ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم جدید مارتین اسکورسیزی به نام «Killers of the Flower Moon» توانست روز اول ۹/۴ میلیون دلار فروش کند. اما پیش‌بینی می‌شود این فیلم تاریخی با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون دلاری در آینده‌ای نزدیک ۲۳ میلیون دلار فروش داشته باشد که پشت سر دومین هفته نمایش کنسرت‌های جدید تیلور سوئیفت قرار می‌گیرد.

«Killers of the Flower Moon» با وجود بازی لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو تحت حمایت مالی اپل و انتشار توسط پارامونت است. اما شرکت اپل بیشتر بر روی نمایش سینمایی اثر برای ترویج انتشار آنلاین‌اش تمرکز دارد.

در مقابل کنسرت‌های تیلور سوئیفت با وجود کاهش ۷۲ درصدی نسبت به هفته گذشته، پیش‌بینی می‌شود با ۱۰/۴ میلیون دلار فروش روزانه دومین هفته نیز در صدر جدول باشد.

سازندگان فیلم Killers of the Flower Moon به تازگی اطلاعاتی از نحوه فیلمبرداری صحنه کشف نفت در این فیلم منتشر کرده‌اند. در ابتدای فیلم صحنه‌ای وجود دارد که نفت خام از زمین بیرون می‌زند. این صحنه شادی بزرگی برای قبایل اوسیج ایجاد می‌کند.

رداگو پریتو فیلمبردار اثر می‌گوید اسکورسیزی مدام از نفت حباب‌کن صحبت می‌کرد. به همین خاطر تصمیم گرفتند صحنه‌ای سورئال و شاد بسازند که تضادی با آنچه نفت برای قبایل به ارمغان آورد داشته باشد.

این فیلم بر اساس کتاب غیرداستانی دیوید گران درباره قتل‌های مرموز در میان قبایل اوسیج در دهه 1920 است که لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلداستون در آن بازی می‌کنند.

پریتو با استفاده از دوربین فانتوم در 700 فریم بر ثانیه صحنه رقص قبایل اوسیج را فیلم‌برداری کرد تا حس شادی و شور را مضاعف نشان دهد. همچنین برای نمایش تمایز نژادی از روش‌های فیلمبرداری قدیمی الهام گرفت.

انتهای فیلم نیز رنگارنگ است و پریتو از دوربین سه‌نواره تکنی‌کالر استفاده کرد تا به روش‌های معمول دهه 1930 پایبند بماند. در کل او با استفاده از تکنیک‌های قدیمی چشم‌نوازی بصری خاصی را به این اثر اسکورسیزی بخشیده است.

داستان اصلی فیلم «Killers of the Flower Moon»


قبایل اوسیج در سال ۱۸۷۰ مجبور به ترک زمین‌هایشان شدند اما در اوکلاهما زمین جدیدی به آن‌ها داده شد که غنی از نفت بود. با استخراج نفت از این زمین‌ها، قبایل اوسیج بسیار ثروتمند شدند.

در این بین ویلیام هیل به بهانه دوستی با اعضای قبایل، زمین‌های بسیاری را از آن‌ها اجاره کرد. اما بعدا مشخص شد که او به قصد دزدیدن ثروت قبایل، جرایمی را طراحی کرده بود.

در فیلم هیل (رابرت دنیرو) متهم اصلی است و نقش ارنست برکهارت (لئوناردو دی‌کاپریو) را بازی می‌کند که به دستور هیل با مالی برکهارت ازدواج کرد تا از اموال او بهره‌برداری کند. فیلم تاثیرگذاری مارتین اسکورسیزی را بر این داستان واقعی نشان می‌دهد.

تصاویر شخصیت‌های اصلی این فیلم را در کنار بازیگران آن، در ادامه مطلب می‌بینید:

دیدگاهتان را بنویسید