اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی Dall-E3 معرفی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۰ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

OpenAI از نسخه سوم ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E رونمایی کرد. این نسخه جدید قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید DALL-E 3 اتصال آن به ChatGPT است. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی نیست کاربران دستورالعمل‌های طولانی برای ساخت تصاویر مورد نظرشان بنویسند. به جای آن می‌توانند از ChatGPT بخواهند درخواست آنها را به زبانی که DALL-E بهتر درک کند، ترجمه کند.

علاوه بر این، نسخه جدید DALL-E شامل قابلیت‌های امنیتی بیشتری است تا از سوءاستفاده احتمالی جلوگیری کند.

ابتدا نسخه 3 DALL-E برای اشتراک‌دارندگان ChatGPT Plus و Enterprise در دسترس قرار می‌گیرد. سپس در پاییز امسال برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و API عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست چه زمانی این نسخه به طور رایگان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شرکت OpenAI عنوان کرده که در آخرین نسخه ابزار هوش مصنوعی خود به نام DALL-E 3، ویژگی‌های امنیتی بیشتری اضافه کرده تا از ساخت تصاویر نامناسب توسط آن جلوگیری کند.

به گفته محققان این شرکت، DALL-E 3 قادر نخواهد بود تصاویری از چهره افراد سرشناس را بازسازی کند، مگر اینکه کاربران به صراحت از آن درخواست کنند.

سندینی آگاروال، محقق حوزه سیاست‌گذاری در OpenAI، درباره ویژگی‌های امنیتی جدید اظهار اطمینان کرد اما تأکید نمود که این مدل همچنان در حال بهبود است و کاملاً بی‌نقص نیست.

همچنین عنوان شده که DALL-E 3 به گونه‌ای طراحی و آموزش داده شده است که نمی‌تواند سبک هنری هنرمندان دیگر را تقلید کند.

دیدگاهتان را بنویسید