اخبار تکنولوژی

داریا همراه از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ تیر ۱۴۰۲
6 دیدگاه

داریا همراه یکی از معتبرترین و معروف‌ترین شرکت‌های خدمات پس از فروش گوشی‌های وارداتی در ایران است و حالا این شرکت وارد حوزه جدیدی شده است که تاکنون فعالیتی در آن نداشته است.

شرکت داریا همراه از اولین گوشی هوشمند خود یعنی «باند» رونمایی کرد که از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی برخوردار است.

این گوشی دارای نمایشگر 6.78 اینچی از نوع Super AMOLED با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است که از دو طرف خمیده است و این خمیدگی به زیبایی پنل جلویی باند افزوده است.

در قاب پشتی لوگوی داریا همراه و یک ماژول دوربین سه‌گانه افقی را می‌بینیم که طراحی این قسمت یادآور گوشی‌های سری G ال جی است.

سه‌گانه‌ی دوربین‌های باند را یک دوربین واید 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. ثبت تصاویر سلفی داریا باند نیز برعهده یک دوربین 16 مگاپیکسلی است.

تامین انرژی این گوشی برعهده باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی است و سیستم شارژ فوق سریع، وظیفه تغذیه باتری را برعهده دارد.

امور پردازشی داریا باند برعهده چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۵۰ است که پیش از این برروی گوشی‌های مطرحی چون ریلمی ۱۱ پروپلاس و اوپو رنو ۱۰ استفاده شده بود. این پردازنده از شبکه مخابراتی 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر نرم‌افزاری، داریا باند به DariaOS 4.0 سوار بر اندروید 13 مجهز است و طبق وعده‌‌ی داریا، گوشی باند دو به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد. یکی از نقاط قوت باند، پشتیبانی کامل از سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) است و این موضوع برای یک گوشی ایرانی، نقطه قوت مهمی به شمار می‌آید.

داریا باند، اکوسیستم و سرویس‌های قابل استفاده در حال توسعه مبتنی بر Web 3.0 را ارائه می‌دهد که به کاربران داریا باند امکان درآمدزایی می‌دهد. این فناوری نماینده نسل جدیدی از اینترنت است که برپایه زنجیره بلاک‌ها یا همان بلاکچین‌ها کار می‌کند.

داریا باند در یک نسخه با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه می‌شود.

نظر شما در مورد اولین گوشی هوشمند داریا همراه چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

  1. هادی گفت:

    قیمتش نسب به مشابه دیگر برندهای خوش نام ومطرح تقریباً دو برابر گرانتراست . مثلاً همین امروز شیاومی ردمی نوت ۱۲ اس با ۸ گیگابایت رم و۲۵۶ حافظه تکنولایف فیمت زده ۸۷۵۰۰۰۰ هزار تومن که قطعا ازش خریددارد وجای ازمون وخطای گوشی شمارا ندارد.

    1. منم گفت:

      عزیز من با نوت ۱۲ چرا مقایسه میکنی اون سی پی یو ، دوربین ، بدنه ، باتری و… اش با این خیلی فرق داره اصلا قابل مقایسه نیست سی پی یو مدیا تک این که روی تبلت چینی ها هست با سی پی یو نوت ۱۲ ، البته قیمت نوت ۱۲ ۷ تومنه با گارانتی و…
      اینو باید با تبلت چینی ها مقایسه کنی که یه سر و گردن تبلت چینی به خاطر پیدا شدن قطعاتش از این بالاتره مقایسه کرد .
      البته با گرند ۲ سامسونگ هم که تقریبا مال زمان اولین تولید پراید در کره جنوبی بوده ، این شاید بتونه فقط تو باتری مقایسه و رقابت کنه ….

      1. علی گفت:

        چرا چرت میگی؟!
        بیسواد

  2. محسن گفت:

    از روی گوشی هندی کپی برداری شده

    1. محمد گفت:

      زمانی می تونید بگویید کپی برداری که بتواند خودش قطعات رو بسازد

  3. بدون نام گفت:

    مردم تورا به خاطر خودتون سوگند نخرید برای اون دسته از کسانی میگم که از تولید داخلی حرف می‌زنند چون دلیلش را خودتون میدونید پشیمانی دیگر سودی ندارد