اخبار سینما

استقبال تماشاگران از آخرین ساخته «دیوید فینچر» در جشنواره ونیز

استقبال تماشاگران از آخرین ساخته «دیوید فینچر» در جشنواره ونیز
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۳ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم تازه‌ی دیوید فینچر به نام «The Killer» در نخستین نمایش خود در جشنواره فیلم ونیز مورد استقبال گرم حاضران قرار گرفت و بیش از ۶ دقیقه تشویق شد.

این فیلم بر اساس رمان گرافیکی The Killer ساخته شده و داستان یک آدمکش حرفه‌ای به نام مایکل فاسبندر را روایت می‌کند که در جریان یک ماموریت بین‌المللی تعقیب و گریز، هم با کارفرمایان خود درگیر می‌شود و هم با خودش.

فینچر درباره داستان این فیلم چنین می‌گوید:

همدردی اولین مسئله‌ای بود که به ذهنم آمد چرا که به این شخصیت مرتبط است. این مرد نیازی نبود که وحشت‌زده شود. می‌دانید، ابتذال شر. امیدوارم که یک نفر این فیلم را ببیند و وقتی در فروشگاه «هوم دیپو» در صف ایستاده به خاطر فردی که پشت سرش است به‌شدت مضطرب شود.

دیوید فینچر در کنفرانس مطبوعاتی پیش از نمایش فیلم گفت که امیدوار است مخاطبان پس از دیدن این فیلم، هنگام خرید در فروشگاه‌ها از فرد پشت سرشان وحشت داشته باشند. او همچنین در ادامه چنین گفت:

به عنوان یک نوار مدیتیشن آن را دوست داشتم، به نظرم جذاب و مضحک آمد. و فکر نمی‌کنم مجموعه‌ای از آثار هنرمندان وجود داشته باشد که چنین ذات کنایه‌آمیز و همزمان شوخی داشته باشد. دسترسی زیادی به اینکه این مرد کیست نداریم، و فکر کردم به واسطه موسیقی محبوبش، بتوانیم پنجره‌ای به روانش بگشاییم.

فیلم‌نامه این اثر توسط اندرو کوین واکر نوشته شده که پیش از این با فینچر در فیلم موفق «Seven» همکاری داشته است.

«The Killer» نخستین فیلم بلند داستانی فینچر پس از «Mank» در سال ۲۰۲۰ است که برای نتفلیکس ساخته شد و مورد استقبال گرم جشنواره ونیز قرار گرفت.

لازم به ذکر است که این کارگردان مصاحبه خود، درباره اعتصاب بازیگران و نویسندگان نیز چنین گفت:

نمی‌دانم نشان‌دهنده چه مسئله‌ای در صنعت [فیلمسازی] است. خیلی ناراحت هستم، بدیهی است که در میانه هر دو طرف قرار دارم… تصور ادامه پیدا کردنش، به‌ویژه امروز، بسیار برای من غم‌انگیز است. هر دو طرف را درک می‌کنم و به نظرم تنها کاری که باید کرد تشویق آن‌ها به گفت‌وگوست.

فیلم «The Killer» قرار است از 27 اکتبر در سینماهای محدود و از 10 نوامبر در نتفلیکس به نمایش درآید.

دیدگاهتان را بنویسید