اخبار سینما

دیزنی با فیلم «Wish» صد سالگی انیمیشن خود را جشن می‌گیرد

دیزنی با فیلم «Wish» صد سالگی انیمیشن خود را جشن می‌گیرد
نویسنده : تحریریه۰۵ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

دیزنی برای جشن گرفتن صد سالگی انیمیشن خود، فیلمی درباره ستاره آرزوی مشهور این برند ساخته است. از این گذشته، بسیاری از شخصیت‌های دیزنی، از جیمینی کریکت «پینوکیو»، به ستاره‌ها نگاه می‌کنند و آرزوها و امیدهای خود را بر آن‌ها می‌گذارند.

«Wish» با ۶۱ فیلم سینمایی پیش از آن، مملو از اشاره‌های ظریف به میراث انیمیشن دیزنی است. داستان این فیلم در Rosas، یک پادشاهی جادویی که بر اساس آرزوها ساخته شده است، اتفاق می‌افتد و به دنبال Asha، یک دختر ۱۷ ساله با صدای آریانا دبوسه است که آرزو دارد دستیار پادشاه شود. اما وقتی او انگیزه‌های واقعی پادشاه را کشف می‌کند، خود را در یک جنگل می‌بیند و روی یک ستاره آرزو می‌کند.

کارگردانان کریس باک («Frozen»، «Frozen 2») و فاون ویراسانتورن («Raya and the Last Dragon») می‌دانستند که این فیلم شامل شخصیت‌ها و موسیقی اصلی خواهد بود، اما از آنجایی که استودیو سالگرد صد سالگی خود را جشن می‌گرفت، می‌خواستند از پیشرفت سبک انیمیشن دیزنی از سبک دو بعدی اصلی تا تصاویر تولید شده توسط رایانه سه بعدی قدردانی کنند.

ویراسانتورن که با «Wish» اولین کارگردانی بلند خود را تجربه می‌کند، می‌گوید:

چگونه می‌توانیم از فناوری CG امروزی استفاده کنیم و همچنین به آینده و مسیر استودیو نگاه کنیم؟ چگونه این دو فکر را ادغام کنیم؟

تیم انیمیشن با باز کردن «Wish» با یک کتاب مصور آبرنگی که به سبک «سفید برفی» و «سیندرلا» اشاره می‌کند، آمد.

جنیفر لی، رئیس انیمیشن و نویسنده می‌گوید:

می‌خواستیم آن را با [آشا] شروع کنیم و آنچه به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین قهرمان او و سپس بزرگ‌ترین چالش اوست. من آن را دوست داشتم چون هم ادای احترام بود و هم رویکرد خاص خود را داشت.

ادغام آبرنگ دو بعدی و سه بعدی تولید شده توسط رایانه برای ایجاد یک زیبایی‌شناسی نقاشی‌آمیز از «پینوکیو» الهام گرفته شده است. برای این سکانس، استودیو از فناوری انیمیشن داخلی خود به نام Meander استفاده کرد که در انیمیشن کوتاه ۲۰۱۲، «Paperman» استفاده شده بود، اما هرگز برای یک فیلم بلند استفاده نشده بود.

علاوه بر سبک بصری که میراث استودیو را تشخیص می‌دهد، بی‌شمار تخم مرغ عید پاک مرتبط با دیزنی وجود دارد. حتی موسیقی متن دیو متزگر هم دارای پنج نت اول «When You Wish Upon a Star» از «پینوکیو» است.

دیدگاهتان را بنویسید