اخبار سینما

کارگردان «The Zone of Interest» خواستار حمایت از فیلمسازان آلمانی شد

کارگردان «The Zone of Interest» خواستار حمایت از فیلمسازان آلمانی شد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ادوارد برگر، کارگردان آلمانی فیلم «The Zone of Interest» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی، در یک نشست خبری در جشنواره فیلم ونیز با اشاره به موفقیت فیلم‌هایی که توسط شرکت فیلم‌سازی Film4 بریتانیا حمایت مالی و تولید شده‌اند، خواستار ایجاد یک مدل مشابه در آلمان برای حمایت از فیلمسازان جوان و استعدادهای نوظهور شد.

وی در این باره گفت:

Film4 با حمایت همه‌جانبه از فیلمسازانی همچون یورگوس لانتیموس، استیو مک‌کوئین و جاناتان گلیزر، به آنها فرصت داد تا فیلم‌هایشان را بسازند و امروز این فیلمسازان جایگاه ویژه‌ای در سینما پیدا کرده‌اند. ما نیز می‌توانیم الگوی مشابهی را در آلمان با بودجه محدود اما با حمایت قاطع از فیلمسازان جوان پیاده‌سازی کنیم.

برگر آلمان را کشوری ثروتمند دانست که می‌تواند با حمایت تلویزیون‌های عمومی، فرهنگ سینمایی پویا و خلاقیت‌محوری را در کشور پرورش دهد.

همانطور که برگر می‌داند، این ماموریت مستلزم زمان و سرسختی است. او گفت:

[ما در مورد] یک برنامه پنج ساله صحبت نمی‌کنیم. این یک برنامه 20 ساله است که با استخدام فردی مشتاق و چشمان باز شروع می‌شود، که واقعا می‌تواند به این جشنواره‌ها برود و به دنبال فیلمسازانی باشد که اولین فیلم خود را می سازند.

وی ادامه داد:

من قصد دارم با شبکه های تلویزیونی عمومی خود وارد گفتگو شوم. ما می‌توانیم با بودجه‌های عمومی محدود چیزی بسازیم و از فیلم‌سازان جوان از هر کجای آلمان، هلند، دانمارک یا هر کجای دیگر حمایت کنیم، به آنها کمک کنیم تا فیلم‌های جالب بسازند و به آن‌ها پایبند باشند… فکر می‌کنم می‌توانیم این مدل را اجرا کنیم و فرهنگ سینمایی پررونقی در کشورمان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید