اخبار تکنولوژی

وزیر ارتباطات اکانت اینستاگرام خود را حذف کرد؛ خبری در راه است؟!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اکانت اینستاگرام عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از فیلترینگ این شبکه اجتماعی حذف شده است. جست‌وجوی نام کاربری او در اینستاگرام نتیجه‌ای ندارد. آخرین پست این اکانت که حدود ۱۶ هزار دنبال‌کننده داشت، به محلی برای اعتراض کاربران نسبت به وضعیت اینترنت و فیلترینگ تبدیل شده بود. کاربران هزاران کامنت اعتراضی زیر این پست گذاشته بودند.

با حذف این صفحه، زارع‌پور دیگر در هیچ شبکه اجتماعی خارجی محبوبی حضور فعال ندارد. این اتفاق درحالی رخ داده که مردم نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ انتقادات زیادی دارند.

کاربران اینستاگرام به شدت از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، به دلیل فیلترینگ این شبکه اجتماعی انتقاد کرده‌اند. اگرچه زارع‌پور مدعی شده نقشی در فیلترینگ نداشته و تصمیم‌گیرنده نیست، اما تلاش چندانی از سوی وزارت ارتباطات برای رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ صورت نگرفته است. هنگام گرفتن رأی اعتماد، برخی نمایندگان اظهار داشتند زارع‌پور به شبکه‌های اجتماعی اعتقادی ندارد. خود او نیز گفته بود فرصت حضور در این شبکه‌ها را ندارد. اما مدتی بعد صفحه اینستاگرامی راه‌اندازی کرد که الان حذف شده است. زارع‌پور هم‌اکنون در شبکه‌های داخلی فعال است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در گذشته اعلام کرده بود که در شبکه‌ای که استفاده از آن غیرقانونی است، عضو نمی‌شود. با این حال، او هنگام برگزاری اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی در ژنو، در توییتر فعالیت محدودی داشت که پس از چند روز حسابش تعلیق شد. زارع‌پور از آذر ماه ۱۴۰۰ تصمیم گرفت در اینستاگرام هم فعال شود. در اسفند همان سال، حساب اینستاگرام او به مدت یک روز غیرفعال شد. حالا پس از گذشت بیش از یک سال، صفحه اینستاگرام او کاملاً حذف شده و وزیر ارتباطات دیگر در هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی محبوبی حضور ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید