اخبار سینما

انیمیشن Elemental پرفروش‌ترین انیمیشن دیزنی‌پلاس شد

انیمیشن Elemental پرفروش‌ترین انیمیشن دیزنی‌پلاس شد
نویسنده : تحریریه۲۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

انیمیشن Elemental با بازی لی لوئیس و مامودو آتی، با کسب 26.4 میلیون بازدید در پنج روز اول انتشار خود در دیزنی پلاس، بزرگ‌ترین افتتاحیه فیلم را در سال جاری تا کنون در این سرویس به نام خود ثبت کرد.

این انیمیشن به کارگردانی پیتر سون، پربیننده‌ترین انیمیشن بلند پس از Turning Red است که در مارس گذشته منتشر شد و همچنین با بزرگترین افتتاحیه فیلم دیزنی پلاس در آمریکای لاتین، از این انیمیشن نامزد اسکار، پیشی گرفته است.

Elemental در شهر Element City اتفاق می‌افتد، جایی که ساکنان آتش، آب، زمین و هوا با هم زندگی می‌کنند. داستان این انیمیشن در مورد امبر باهوش و آتشین است که دوستی او با وید آرام و بیخیال، نه تنها باورهای او را در مورد دنیایی که در آن زندگی می‌کند، بلکه شخصیتی را که می‌خواهد باشد به چالش می‌کشد.

Elemental که در ژوئن منتشر شد، با وجود انتظار برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه پس از یک دوره طولانی نمایش در سینماهای سراسر جهان، در گیشه موفق نخواهد بود، به یک موفقیت سینمایی تبدیل شد. این انیمیشن با کسب امتیاز «A» در CinemaScore و 93 درصد امتیاز در Rotten Tomatoes، بیش از 484 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

در داخل آمریکا، این انیمیشن 154 میلیون دلار درآمد کسب کرد، که بیش از پنج برابر آخر هفته افتتاحیه خانگی آن یعنی 30 میلیون دلار است. در سطح بین المللی، این انیمیشن 330 میلیون دلار درآمد کسب کرد و در کره جنوبی عملکرد بسیار خوبی داشت و به پربیننده ترین فیلم پیکسار در آن کشور تبدیل شد.

جان هوبرگ و کت لیکل و برندا هسو فیلمنامه Elemental را از داستانی از سون، هوبرگ و لیکل و هسو نوشتند. تیم صداپیشگی این انیمیشن همچنین شامل «رونی دل کارمن»، «شیلا امی»، «وندی مک لندون-کوی»، «کاترین اوهارا»، «میسون ورتهایمر» و «جو پرا» است.

دیدگاهتان را بنویسید