اخبار بازی

شرکت Epic Games آمار فروشگاه خود در سال 2023 را منتشر کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آیا سال گذشته برای Epic Games، محصولات و فروشگاهش به شکل رضایت‌بخشی به اتمام رسید؟

با گذشت از آخرین ماه سال 2023 میلادی، فروشگاه Epic Games Store 5 ساله شد. در حالی که Epic Games دیگر در صدر اخبار نیست، اما این موفقیت آن‌ها را تضمین نخواهد کرد. در دادگاه با کمپانی Google، شرکت Epic Games مدعی شد که فروشگاه آن‌ها سود چندانی نداشته و حالا با انتشار آمار مربوط به سال 2023، سعی دارند تا حدودی عملکردشان را خوب جلوه دهند.

در قسمت روشن ماجرا، Epic Games Store میزبان 270 میلیون کاربر در سال 2023 بوده که نسبت به سال گذشته با 40 میلیون رشد روبرو شده است، تعداد کاربران فعال ماهانه هم در ماه دسامبر سال گذشته به عدد 75 میلیون رسید، مخارج آن‌ها نیز 950 میلیون دلار بوده که افزایش 16 درصدی داشته است. این آمار تاحدودی خوب است، اینطور فکر نمی‌کنید؟

با این حال، همه‌چیز زمانی تاریک می‌شود که متوجه می‌شویم تمام این آمار و ارقام به بازی‌های خود Epic Games برمی‌گردد که مهم‌ترین آن‌ها Fortnite است. زمانی که بازی‌های منحصر به Epic Games را از آمار مربوطه خارج کنیم و نگاهی به فروش محصولات غیرانحصاری داشته باشیم، مبلغ صرف شده روی این ویترین تنها 310 میلیون دلار بوده که به طور سالانه، با 13 درصد کاهش روبرو شده است. این در حالی است که Epic Games بیش از 1300 بازی شخص ثالث دارد.

به عبارت دیگر، Epic Games Store تنها یک مکان برای دانلود کردن Fortnite روی پی‌سی است و نه بیشتر؛ باوجود اصرار Tim Sweeney مبنی بر رقابت با Steam، اما این فروشگاه رقابت را در سال 2023 به رقیب خود واگذار کرده است. جدا از محصولات انحصاری، بازی‌های پرفروش این فروشگاه شامل Dead Island 2 (انحصاری EGS روی پی‌سی)، GTA V و عنوان رایگان Genshin Impact می‌شوند.

بازی Alan Wake 2 که از سرمایه‌گذاری اختصاصی Epic Games بهره‌مند است، حتی در لیست 5 عنوان پرفروش وجود ندارد، اما در فهرست ده عنوان پرفروش در کنار Red Dead Redemption 2 و Genshin Impact قرار دارد.

همچنین Epic Games در سال گذشته بالغ بر 568 میلیون دلار روی بازی‌های رایگانی که توسط گیمرها به Library آن‌ها افزوده می‌شد، هزینه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید