اخبار تکنولوژی

قطعی فیس‌بوک و اینستاگرام در سواحل شرقی و غربی آمریکا

یک نوار جستجو جدید برای اینستاگرام
نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

فیس‌بوک و اینستاگرام با قطعی سراسری و ممتدی در سواحق شرقی و غربی آمریکا روبه‌رو شده و کاربران را غافل‌گیر کرده است.

طبق گزارش DownDetector، به نظر می‌رسد اینستاگرام و فیس‌بوک، که هر دو زیرمجموعه متا هستند، عصر سه‌شنبه با قطعی مواجه شده‌اند. تعداد کاربران اینستاگرام که مشکل خود را به DownDetector گزارش داده‌اند، از ۶۲ نفر در ساعت ۷:۰۱ عصر به وقت شرق آمریکا به ۱۱,۹۶۵ نفر در ساعت ۹:۴۷ عصر رسید. فیس‌بوک نیز با ۶۵۰ شکایت ثبت‌شده در DownDetector در ساعت ۹:۴۸ عصر مواجه شد، در حالی که این رقم در ساعت ۷:۰۲ عصر تنها ۴۹ شکایت بود.

۷۱ درصد از شکایت‌های کاربران فیس‌بوک مربوط به وب‌سایت، ۲۰ درصد مربوط به اپلیکیشن و ۱۰ درصد هم به مشکل ورود به این شبکه اجتماعی اشاره داشتند. در برخی دیگر از گزارش‌ها گفته شده فیس‌بوک اصلاً بارگذاری نمی‌شود. در مورد اینستاگرام، ۵۵ درصد از شکایت‌ها مربوط به اپلیکیشن، ۳۳ درصد مربوط به اتصال به سرور و ۱۲ درصد هم مربوط به مشکل ورود بود. در نظرات ثبت‌شده در DownDetector کاربران به مشکل کار نکردن اپلیکیشن اینستاگرام در آن شب اشاره کرده‌اند. همانطور که یکی از کاربران نوشته است: «اوفففف، چی داره میشه؟»

پلتفرم شبکه اجتماعی Threads که زیرمجموعه اینستاگرام است نیز با افزایش قابل توجه شکایت‌های ثبت‌شده در DownDetector مواجه شد، هرچند خود DownDetector وضعیت آن را تنها به عنوان «احتمال مشکل» گزارش کرده است. تعداد شکایت‌ها در مورد Threads از صفر در ساعت ۷:۱۹ عصر به ۱۲۵ شکایت در ساعت ۹:۴۹ عصر رسید. ۷۲ درصد از کاربران Threads مشکل را در اپلیکیشن گزارش کرده‌اند، ۲۵ درصد مشکل با وب‌سایت و ۳ درصد هم مشکل با اتصال به سرور داشته‌اند. یکی از کاربران Threads در DownDetector نوشته است: «Threads برای من کاملاً از کار افتاده. کسی دیگه هم همین مشکل رو داره؟»

بر اساس گزارش DownDetector، سایر پلتفرم‌های مرتبط با متا مانند فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ هم با «احتمال مشکل» مواجه هستند. به نظر می‌رسد قطعی این سرویس‌های متا به شدت در نیویورک و کالیفرنیا متمرکز شده باشد. تاکنون هیچ اظهار نظری از سوی شرکت متا منتشر نشده است. در صفحه وضعیت و قطعی‌های سرویس‌های تجاری متا، اختلالات عمده‌ای برای Ads Manager (مدیر تبلیغات) و همچنین اختلالات عمده‌ای برای API مسنجر در اینستاگرام گزارش شده است. پیش از این در پنجم مارس، پیش از رفع شدن نهایی مشکل، میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک، اینستاگرام، Threads و مسنجر از مشکلات دسترسی به این پلتفرم‌ها خبر داده بودند.

با نزدیک شدن به نیمه شب به وقت شرق آمریکا، تعداد شکایت‌های جدید در DownDetector برای فیس‌بوک و اینستاگرام به شدت کاهش یافته است، اما در حال حاضر یوتیوب گوگل به عنوان یک وب‌سایت با مشکل علامت‌گذاری شده است. ما همچنان به رصد وضعیت ادامه داده و در صورت لزوم، این گزارش را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید