اخبار بازی

سازمان FTC از افزایش قیمت سرویس گیم پس انتقاد کرد

سرویس گیم پس
نویسنده : دانیال نوروزی۳۱ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

FTC خاطرنشان می‌کند که “حذف بازی‌های با ارزش” و “افزایش قیمت برای کاربران مشترک” دقیقا همان چیزی است که نسبت به آن هشدار داده بودند.

در حالی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در سال گذشته نتوانست از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت جلوگیری کند، همچنان از اقدامات این شرکت انتقاد می‌کند. پس از شکایتی مبنی بر اخراج کارکنان در اوایل سال جاری (که قبلا توسط اکتیویژن برنامه‌ریزی شده بود)، پرونده‌ای به دادگاه استیناف ایالات متحده ارسال شد که تغییرات اخیر قیمت گیم پس را هدف قرار می‌دهد:

«افزایش قیمت محصولات و خدمات مایکروسافت و تخریب محصول، همراه با کاهش سرمایه‌گذاری مایکروسافت در تولید و کیفیت محصول از طریق اخراج کارکنان، از ویژگی‌های شرکتی است که پس از ادغام، از قدرت بازار سوءاستفاده می‌کند. حذف با ارزش‌ترین بازی‌ها از سرویس جدید مایکروسافت همراه با افزایش قیمت برای کاربران فعلی، دقیقا نوعی آسیب به مصرف‌کننده است که بارها به آن اشاره کردیم».

تغییرات اخیر گیم پس شامل حذف تدریجی سطح پایه این سرویس و معرفی Xbox Game Pass Standard با قیمت 14.99 دلار است. اگرچه این سطح از پشتیبانی از حالت چند نفره برخوردار است، اما شامل عناوین فرست پارتی مایکروسافت در روز عرضه و تخفیف‌های مختلف نمی‌شود. Game Pass Ultimate این مزایا را حفظ می‌کند اما اکنون 19.99 دلار به صورت ماهیانه هزینه دارد. در همین حال، Xbox Game Pass Core سالانه 74.99 دلار قیمت دارد و PC Game Pass با قیمت 11.99 دلار به فروش می‌رسد.

علیرغم مراجعه به دادگاه تجدید نظر فدرال در دسامبر 2023، هنوز تصمیمی برای لغو خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت گرفته نشده است. با این وجود، در این مدت منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید