اخبار سینما

فوتبالیست‌ها برای همیشه به پایان رسید!

فوتبالیست‌ها برای همیشه به پایان رسید!
نویسنده : تحریریه۱۸ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مجموعه مانگای محبوب و پرطرفدار “کاپیتان سوباسا” که انیمیشن “فوتبالیست‌ها” بر پایه آن در ایران پخش شده بود، پس از 43 سال انتشار بی‌وقفه، به طور رسمی به پایان رسید.

یوئیچی تاکاهاشی، خالق این مجموعه مانگا، در روز پنجشنبه 6 آوریل 2024، خبر پایان مانگای کاپیتان سوباسا را اعلام کرد. تاکاهاشی این مجموعه را در سال 1981 آغاز کرده بود و داستان آن درباره یک نوجوان یازده ساله ژاپنی به نام سوباسا اوزارا بود که با استعداد خارق‌العاده خود در فوتبال، مسیر پیشرفت را به سرعت طی می‌کرد و آرزو داشت روزی دنیا را با مهارت‌های خود شگفت‌زده کند.

مانگای کاپیتان سوباسا در طول 43 سال انتشار، به یکی از محبوب‌ترین مانگاها در ژاپن و جهان تبدیل شد و به زبان‌های مختلف ترجمه و در بیش از 100 کشور دنیا منتشر شد. انیمیشن “فوتبالیست‌ها” که بر پایه این مانگا ساخته شده بود نیز در ایران به شدت محبوب شد و بسیاری از کودکان و نوجوانان ایرانی با شخصیت‌های آن، مانند سوباسا، کاکرو، واکاشیزوما و دیگران خاطرات دارند.

تاثیرگذاری کاپیتان سوباسا بر دنیای فوتبال و علاقه‌مندان به این ورزش انکارناپذیر است. لیونل مسی، اسطوره بزرگ فوتبال، اعتراف کرده بود که در نوجوانی تحت تاثیر سوباسا بوده است و آندرس اینیستا نیز بارها از شیفتگی خود به این مانگا و انیمیشن گفته است.

تاکاهاشی، خالق کاپیتان سوباسا، گفته است که داستان سوباسا و دوستانش را به صورت آنلاین ادامه خواهد داد و به دنبال شکل‌های جدید برای ارائه داستان به مخاطبان خواهد بود، اما دیگر ماجراها را به صورت چاپی منتشر نخواهد کرد.

تاکنون 70 میلیون نسخه از مانگای کاپیتان سوباسا در ژاپن و 10 میلیون نسخه در دیگر کشورها به فروش رفته است. اگر تعداد تماشای سریال انیمیشنی کاپیتان سوباسا را به این آمار اضافه کنیم، به آماری در حد صدها میلیون بیننده می‌رسیم که نشان‌دهنده محبوبیت فوق‌العاده این اثر در سراسر جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید