اخبار سینما

جشنواره فیلم Golden Horse فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه خود را اعلام کرد

جشنواره فیلم Golden Horse فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه خود را اعلام کرد
نویسنده : تحریریه۰۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جشنواره بین‌المللی فیلم «Golden Horse» دو فیلم بومی با محوریت ایمان و خاطرات را به عنوان آثار افتتاحیه و یک فیلم مجموعه‌ای متشکل از ده داستان کوتاه را به عنوان فیلم اختتامیه معرفی کرد.

فیلم‌های “برف در نیمه تابستان” ساخته چانگ کیت-آن و “با من باش” ساخته هوارنگ ورن-یینگ، هر دو الهام گرفته از باورهای مذهبی و خاطرات تاریخی، به عنوان آثار افتتاحیه انتخاب شدند.

این دو فیلم توسط کارگردانان برنده جوایز پیشین جشنواره ساخته شده‌اند و اولین نمایش آسیایی خود را در این دوره تجربه می‌کنند.

«برف در نیمه تابستان» داستانی است که نزدیک به نیم قرن را در بر می‌گیرد و درباره دو نسل از زنان، در پس زمینه حادثه 13 مه در مالزی، باورهای اسطوره‌ای و اپرای خیابانی را در یک افسانه تاریخی در هم می‌آمیزد. در این فیلم پرلی چوا، وان فانگ و رکسن چنگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

چانگ گفت:

این داستانی است که از زخم‌های تاریخی پرده برداری می‌کند و یک همکاری بین مالزی، تایوان و سنگاپور است.

فیلم «با من باش» زنی را به تصویر می‌کشد که در زندگی عاشقانه، شغلی و خانواده‌اش دست و پا می‌زند. او برای مراقبت از پدرش به خانه برمی‌گردد و دوران کودکی خود را با پدربزرگش به یاد می‌آورد. در طول سه نسل و یک تاریخ صد ساله، او سرانجام باور خود را به زندگی و عشق می‌یابد.

فیلم “داستان‌های تایپه” متشکل از ده داستان کوتاه درباره محوریت‌های عشق، زمان، ملیت و مرگ، به کارگردانی هنرمندانی از آسیای شرقی، فیلم اختتامیه این دوره از جشنواره است.

جشنواره فیلم «Golden Horse» از ۹ تا ۲۶ نوامبر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید