اخبار تکنولوژی

گوگل می‌تواند هدفون‌های ANC را بدون سخت افزار اضافی به مانیتور ضربان قلب تبدیل کند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل طی روز گذشته به طور مفصل تحقیقات خود را در مورد پلتیسموگرافی صوتی (APG) که قابلیت‌ سنجش ضربان قلب را به هدفون‌های حذف نویز فعال (ANC) اعطا می‌کند، شرح داد.

گوگل می‌گوید که «کانال گوش، مکانی ایده آل برای سنجش سلامتی است»؛ با توجه به اینکه شریان گوش عمیق، شبکه پیچیده‌ای از عروق کوچکتر را تشکیل می‌دهد که به طور گسترده، در کانال شنوایی نفوذ می‌کند. این رویکرد پلتیسموگرافی صوتی، با ارسال یک سیگنال کاوشگر اولتراسوند ضعیف از بلندگوهای هدفون ANC کار می‌کند. این سیگنال پژواک‌هایی را ایجاد می‌کند که از طریق میکروفون‌های داخلی دریافت می‌شوند. ما مشاهده کردیم که جابه‌جایی پوست کانال گوش و ارتعاشات ضربان قلب، این پژواک‌های اولتراسوند را تعدیل می‌کنند.

مدلی که گوگل ایجاد کرده است، به پردازش این بازخورد برای خواندن ضربان قلب و همچنین اندازه‌گیری تغییرپذیری آن (HRV) کمک می‌کند. این تکنیک حتی با پخش موسیقی نیز سازگار است. با این حال، تحت تاثیر حرکت بدن قرار می‌گیرد.

گوگل دو مجموعه مطالعه را با 153 نفر انجام داد که نشان داد APG با اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب (3.21٪ خطای متوسط ​​در بین شرکت کنندگان در همه سناریوها) و تغییرپذیری ضربان قلب (2.70٪ خطای متوسط ​​در فاصله بین ضربان‌ها)، به ارقام دقیقی دست می‌یابد.

در مقایسه با سنسورهای HR، این ویژگی تحت تاثیر رنگ پوست قرار نمی‌گیرد. اندازه کانال گوش نیز بر دقت آن تاثیر نمی گذارد. گوگل معتقد است که این روش، راه بهتری نسبت به قرار دادن سنسورهای فتوپلتیسموگرام سنتی (PPG)، الکتروکاردیوگرام (ECG) و همچنین میکروکنترلر در هدفون یا ایرباد است:

این الگوی نصب حسگر، ناگزیر هزینه، وزن، مصرف انرژی، پیچیدگی طراحی آکوستیک و چالش‌های مختلفی را به خروجی اضافه می‌کند و مانعی قوی برای پذیرش گسترده آن می‌شود.

گوگل ادامه داد:

APG هر هدفون TWS ANC را با یک ارتقاء نرم افزاری ساده، به هدفون حسگر هوشمند تبدیل می‌کند و در فعالیت‌های مختلف کاربر تاثیر خوبی می‌گذارد. سیگنال حامل حسگر، کاملا مخفی ارسال می‌شود و تحت تاثیر پخش موسیقی قرار نمی‌گیرد. مهم‌تر از آن، APG نشان دهنده دانش جدید در تحقیقات زیست پزشکی و موبایل است و امکانات جدیدی را برای سنجش سلامت با هزینه کم ارائه می‌کند.

گوگل گفت در انتها اعلام کرده که APG نتیجه همکاری میان تیم Google Health، تیم تولید محصول، UX و تیم‌های حقوقی است.

دیدگاهتان را بنویسید