اخبار تکنولوژی

گوگل کروم احتمالا به دکمه شناور مجهز می‌شود!

هوش مصنوعی گوگل کروم
نویسنده : دانیال نوروزی۱۵ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل کروم آماده است تا یک عنصر طراحی جدید به نام دکمه شناور (FAB) را بپذیرد. FAB ها عنصر اصلی زبان طراحی متریال گوگل بوده اند و در برنامه های ضروری مانند Gmail، Google Maps و Google Keep ظاهر شده اند. اکنون کروم آماده است تا با یک دکمه جدید مفید به این لیست بپیوندد.

طبق گفته گوگل، FAB «دکمه ای با تاکید زیاد است که به کاربر اجازه می دهد یک عمل اصلی را در یک برنامه انجام دهد.» معمولاً در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار می گیرد و یک اقدام واحد و متمرکز را ترویج می کند. در برنامه‌هایی مانند Google Keep، برای ایجاد یادداشت‌های جدید استفاده می‌شود، در حالی که در Google Maps، نقشه را روی موقعیت مکانی کاربر متمرکز می‌کند.

دکمه شناور گوگل کروم

ما FAB جدید را در آخرین نسخه بتا کروم (127.0.6533.23) مشاهده کردیم. این دکمه به باز کردن یک تب جدید از صفحه نمای کلی تب ها اختصاص داده شده است. در مقایسه با مکان فعلی دکمه تب جدید در بالا سمت چپ، FAB در پایین سمت راست قطعاً یک انتخاب بصری و ارگونومیک تر است.

ادغام FAB ها در برنامه های اکوسیستم گوگل احتمالاً ادامه خواهد داشت. برنامه هایی مانند Gmail، Google Maps و Google Keep قبلا دارای FAB برای اقدامات سریع هستند. در واقع، Google Drive در حال حاضر دارای دو FAB است: یکی که به شروع یک فرآیند آپلود/ایجاد جدید اختصاص داده شده است و یک میانبر دوربین جدید اضافه شده برای اسکن سریع یک سند. علاوه بر این، گوگل در حال آزمایش یک FAB برای Gemini در برنامه‌های مختلف مانند Google Messages و Gmail بوده است.

در حالی که Chrome FAB هنوز در نسخه پایدار Chrome در دسترس نیست، ظاهر آن در نسخه بتا نشان دهنده انتشار عمومی قریب الوقوع آن است.

دیدگاهتان را بنویسید