اخبار تکنولوژی

گوگل دسترسی کاربران پیکسل 8 به بنچمارک‌ها را مسدود کرده است

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل به طور عجیبی دسترسی بررسی‌کنندگان به برنامه‌های محبوب بنچمارک مانند Geekbench و 3D Mark را برای تست عملکرد تراشه Tensor G3 موجود در گوشی‌های جدید پیکسل ۸ مسدود کرده است.

این اقدام تنها به منتقدان محدود نمی‌شود و گوگل دسترسی تمام کاربران پیکسل ۸ به این برنامه‌ها را نیز مسدود کرده است تا از انتشار گسترده نتایج ضعیف تراشه Tensor G3 جلوگیری کند.

گوگل ادعا کرده بود این تراشه بر هوش مصنوعی و بهره‌وری تمرکز دارد نه قدرت خام محاسباتی؛ اما مسدودسازی دسترسی به بنچمارک‌ها نشان می‌دهد عملکرد ضعیف آن نسبت به رقبا محرز است و گوگل قصد پنهان‌سازی آن را دارد.

در آزمون Geekbench 6، تراشه Tensor G3 گوشی پیکسل ۸ پرو امتیاز تک‌هسته‌ای ۱۷۶۰ و چندهسته‌ای ۴۴۴۲ کسب کرده است. این در حالی است که اسنپدراگون ۸ ژن ۲ به ترتیب امتیاز ۲۰۰۳ و ۵۴۲۷ را به دست آورده است.

علی‌رغم اینکه هر دو تراشه از معماری مشابه Arm استفاده می‌کنند، Tensor G3 دارای ۹ هسته در مقابل ۸ هسته اسنپدراگون است. با این حال، عملکرد ضعیف‌تر آن نشان می‌دهد فرایند تولید ۴ نانومتری سامسونگ نمی‌تواند با تراکم بالای ترانزیستورهای اسنپدراگون رقابت کند. آزمون‌های دیگر نیز کاستی عملکردی Tensor G3 را در مقایسه با تراشه‌های نسل قبل نشان می‌دهد.

علی‌رغم اینکه گوشی‌های هوشمند لزوما نیازی به بالاترین عملکرد ندارند، اما عملکرد ضعیف تراشه Tensor G3 در پیکسل ۸ آن را در سطح گوشی‌های میان‌رده قرار می‌دهد.

در حالی که نقاط قوت پیکسل در نرم‌افزار و دوربین است، اما مسدودسازی دسترسی به برنامه‌های بنچمارک نشان می‌دهد گوگل آماده نیست به ادعاهای بازاریابی خود درباره عملکرد Tensor G3 پایبند بماند.

این اقدام نشان می‌دهد گوگل از عملکرد ضعیف تراشه جدید خود آگاه است و می‌خواهد با مسدود کردن دسترسی، نتایج ضعیف آن را پنهان کند.

دیدگاهتان را بنویسید